بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند

بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند
   
بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند |||| ||||

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه از ابتکار و کارهایی است که برای قوی تر شدن نهاد مسجد انجام می شود، اظهار کرد: بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 25 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: کار خبرنگاری یک شغل ارزشمند است و لازم است پیام خوب منتقل شود و این رسالت اصلی پیامبران بوده است.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه پیام حق و درست بین مردم، توسط منتخبین الهی ارائه شده است و خداوند افراد ارزشمند را به عنوان پیام رسان خود، معرفی کرده است، اضافه کرد: در حوزه فرهنگ، دین و اندیشه هم خبرنگاران فعالیت مناسبی داشته اند و اخبار حوزه مسجد را خبرنگاران استان فارس، به خوبی منتشر کرده اند.
مدیر ستاد «فهما» استان فارس با اشاره به اینکه 31 مرداد روز جهانی مسجد را پیش رو داریم که روز جهانی مسجد با توجه به اهمیت سیاسی و فرهنگی روز مورد اعتنا و توجه است روزی است که مسجد «الاقصی» را رژیم صهیونیستی به آتش می کشد، اضافه کرد: این روز، روز تکریم مسجد شد.
حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که مسجد محلی امن برای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صدر اسلام بود و حضرت رسول (ص) مسجد را به عنوان محل تمام تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دادند، اظهار کرد: امام (ره) هم از مسجد ترویج افکار انقلابی را قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) هم مسجد به عنوان مرکز خلافت معرفی می شود، افزود: نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس وجود دارد اگر مسجد در راستای تحول محلات و در زمینه امور اجتماعی و رفع مشکلات مردم فعالیت می کنند، محل اثر هستند و برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در مساجد برگزار می شود.
حجت الاسلام امیدی گفت: 300 کتابخانه مخزن دار و باز در جوار مساجد وجود دارد و ایجاد مهدهای کودک در جوار مسجد در دستور کار قرار گرفته است و 50 مهدکودک امسال با همکاری شهرداری با عنوان طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می کنند که خانواده ها در مساجد با فراغ خاطر کودک خود را به مهد بسپارند و خودشان به عبادت و کار مسجد بپردازند و ایجاد شوراهای حل اختلاف در مساجد با حضور ریش سفیدان محلات از دیگر برنامه های این ایام است.
وی با اشاره به اینکه از ابتکار و کارهایی است که برای قوی تر شدن نهاد مسجد انجام می شود، اظهار کرد: بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می دهند.
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه چندین کارگاه آموزشی مخصوص فعالان فرهنگی و مدیران کانون ها به زودی برگزار می شود، اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و 400 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس وجود دارد و در اساسنامه کانون های مساجد آمده است، هر مسجدی که مجوز تاسیس کانون را بگیرد، مجوز برگزاری دوره های مختلف را دارد و نباید وجهی دریافت کند و باید دوره های برگزار شده، وجهه عام المنفعه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری دوره های آموزشی در مسجد به صورت رایگان وجود دارد، افزود: این اتفاقات در راستای تقویت یکدیگر است و همیشه سعی شده است برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد برگزار شود اما قصد تقابل آموزشگاه های خصوصی موجود را نداریم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
330 کلیک ها  سه شنبه, 25 مرداد 1401 12:34
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا