با همت جوانان پروژه های بزرگ اجرایی می شود

با همت جوانان پروژه های بزرگ اجرایی می شود
   
با همت جوانان پروژه های بزرگ اجرایی می شود |||| ||||

شهردار شیراز با بیان اینکه ایران اسلامی از شرایط دشوار جنگ تحمیلی با همت جوانان گذر کرد و پیروز شد، گفت: اگر با همین همت پیش رویم پروژه‌های بزرگی همانند خط دو متروی شیراز، در بدترین شرایط به سرانجام می‌رسد.

حیدر اسکندرپور سه‌شنبه ۱۲ مرداد در مراسم تست گرم فاز یک خط دوم مترو شیراز گفت: اگر اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیاردی طبق قرارداد، در سال ۹۹ رسیده بود، خط دو مترو شیراز از پیشرفت بالاتری برخوردار بود اما انتخابات و شرایط اقتصادی خاص منجر به معلق مانده این پروژه از فروردین امسال به دلیل نرسیدن اعتبارات که مربوط به سال گذشته بود، شد.

او با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت نیز برای امسال پیش‌بینی شده است، افزود: شرایط سخت مالی در این پروژه تمام شد و پیمانکار همکاری لازم را داشت. افتتاح این ایستگاه‌ها دو ماه وقت می‌خواهد، اما ما ۴_۵ ماه طلایی را از دست دادیم، در حالی‌که ریل گذاری و برق بالاسری تا اردیبهشت ماه مهیا بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه گاهی قضاوت‌ها مبتنی بر اطلاعات کافی نیست، گفت: در سال ۹۷ ما رکورد حفاری را زدیم و همکاران در سه شیفت کار می‌کردند.

اسکندرپور با اشاره به پایش مستمر این پروژه گفت: اولویت ما در مترو، خط ۲ بود، زیرا این پروژه بخش زیادی از شهرک‌های جنوب شیراز را زیر پوشش خدمات حمل و نقلی قرار می‌داد، به همین دلیل تلاش شد این خط با سرعت پیش برود و حمل و نقل ارزان برای مردم محقق شود.

او اضافه کرد: ایستگاه‌های استقلال و امام حسین(ع) با آخرین توان در حال اجرا است و این یعنی در شرایط تنگنا نیز می‌شود کارهای بزرگ انجام داد البته اگر سنگ اندازی‌ها نبود ما امروز شاهد ایستگاه‌های تمام شده بودیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط نامساعد مالی امسال و انتخابات، قول بنده برای اتمام ایستگاهی مانند استقلال محقق نشد، اما در چند ماه آینده این ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
158 کلیک ها  سه شنبه, 12 مرداد 1400 15:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا