کشت کنجد در هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کازرون از مردادماه

کشت کنجد در هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کازرون از مردادماه
   
کشت کنجد در هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کازرون از مردادماه |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از کاشت کنجد در هزار هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان کازرون از اواخر مرداد ماه خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی  با اشاره به کاشت کنجد از اواخر مرداد ماه در هزار هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان کازرون اظهار کرد: برداشت کنجد در شهرستان کازرون از اواخر مهرماه آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، بیش از هزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی کنجد برداشت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز کشت کنجد در شهرستان کازرون استفاده از روش خاک ورزی حفاظتی است؛ به طوری که بالغ بر ۸۰ درصد مزارع کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی کشت می‌شود که نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش و حفظ رطوبت خاک دارد.

رشیدی با بیان اینکه توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه‌خشک به‌عنوان یک کشت تابستانه، زراعت دوم در تناوب با غلات و نباتات جالیزی، مقاومت بالا در برابر خشکی و کم آبی از مزایای کشت کنجد است، افزود: با توجه به نیاز کشور به افزایش تولید گیاهان روغنی، برنامه ریزی برای توسعه کشت کنجد از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی کازرون است.

او با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ کنجد در استان فارس است، گفت: عمده‌ترین مناطق کشت کنجد این شهرستان در بخش جره و بالاده است.

رشیدی بیان کرد: با توجه به کیفیت بسیار خوب محصول کنجد شهرستان کازرون بیشتر این محصول در صنایع تولیدی ارده، پخت نان، تهیه حلوا و شیرینی پزی‌های استان فارس و استان‌های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: داراب ۲، دشتستان و محلی از ارقام کنجد در این شهرستان است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
469 کلیک ها  یکشنبه, 27 تیر 1400 13:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا