برداشت گل نرگس از مزارع کازرون تا بهمن ماه امسال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی تصریح کرد: پیش بینی می شود 100 میلیون شاخه گل در سال جاری از نرگسزارهای این شهرستان برداشت و به اقصی نقاط ایران و کشورهای حاشیه های خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.
به گفته وی؛ سطح قابل برداشت گل نرگس در شهرستان کازرون 200 هکتار و با متوسط 50 شاخه در متر مربع است.
رشیدی با بیان اینکه بخش جره و بالاده این شهرستان، قطب مهم تولید گل نرگس دیم و آبی در کشور به شمار می‌آید، افزود: بزرگترین نرگس زار دیم کشور با قدمت صد ساله، در این بخش واقع شده است و هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشورمان است.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران از مزایا و اهمیت کشت و توسعه گل نرگس است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: انواع گل نرگس کازرون، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است، که از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
491 کلیک ها  دوشنبه, 18 بهمن 1400 10:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا