فرماندار شیراز: رعایت عفاف و حجاب تقویت امنیت اجتماعی است

فرماندار شیراز: رعایت عفاف و حجاب تقویت امنیت اجتماعی است
   
فرماندار شیراز: رعایت عفاف و حجاب تقویت امنیت اجتماعی است |||| ||||

فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه دولت در نظام اسلامی، رسالت مهم برپایی شعائر دینی در کشور را بر عهده دارد، گفت: پیگیری و تاکید بر مقوله حجاب و عفاف برای تامین امنیت اجتماعی نیز حائز اهمیت است.


به گزارش راستین آنلاین محمد رضا امیری در نشست محدودی که به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب با حضور بانوان شاغل در فرمانداری تشکیل شده بود، تصریح کرد: حجاب و عفاف، امنیت آفرین است و موجب قوام و دوام بنیاد خانواده شده و ساختار اجتماعی را سامان می بخشد.


نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف صرفا مختص زنان نیست و رعایت عفاف برای مردان نیز موجب وقار آنان است، اظهار کرد: حجاب از ابعاد مختلف و گوناگون از پوشش ظاهری تا حجاب در گفتار و منش رفتاری را شامل می شود که هر کدام به نوبه خود حائز اهمیت بوده و رعایت آنها سلامت و امنیت جامعه را ارتقاء می بخشد.


فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه برای دور ماندن از آسیب ها، داشتن حریم و حدود لازم است، ابراز کرد: حجاب ریشه در فطرت آدمی دارد و این موضوع با بررسی تاریخ اقوام و ملل مختلف از جمله ایرانیان باستان و پیش از اسلام نیز مشهود است، از این رو دین مبین اسلام و قرآن کریم که سراسر حکمت است، نیز به این موضوع پرداخته است.


امیری با تاکید بر اینکه مجموعه فرمانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی رعایت دستورالعمل های حوزه حجاب و عفاف را خصوصا در دستگاه های اجرایی شهرستان پیگیری می نماید، افزود: کارکنان دولت و به ویژه فرمانداری باید الگویی مناسب در رعایت حجاب و عفاف برای جامعه باشند.
مقام عالی دولت در شهرستان شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب و سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت علی (ع) و روز ملی ازدواج خاطر نشان کرد: این پیوند آسمانی الگوی ازدواج برای جامعه بشری است.
به گفته فرماندار شیراز؛ ازدواج این دو معصوم نمونه ممتازی از زندگی، رفتار، گفتار، تربیت فرزند، حضور در عرصه های اجتماعی و ... است.
محمدرضا امیری در پایان این نشست با اهداء لوح و هدایا از بانوان شاغل در فرمانداری شیراز تقدیر کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
631 کلیک ها  جمعه, 25 تیر 1400 18:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا