آغاز جزءخوانی آیات وحی در حرم شاهچراغ (ع)

آغاز جزءخوانی آیات وحی در حرم شاهچراغ (ع)
   
آغاز جزءخوانی آیات وحی در حرم شاهچراغ (ع) |||| ||||

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی بدون حضور مخاطب و به‌صورت پخش زنده از شبکه‌های سیما در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در این باره گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های حرم شاهچراغ (ع) بدون حضور مخاطب و در بستر فضای مجازی و یا شبکه‌های سیما اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، مهم‌ترین برنامه رمضانیه این ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را برپایی مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی به‌صورت روزانه برشمرد و اظهار کرد: این برنامه در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه در سالن دارالعباده حرم مطهر بدون حضور مخاطب برگزار می‌شود که به‌صورت مستقیم از شبکه استان فارس و شبکه ۴ سیما پخش می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی که ویژه حزب‌خوانی قرآن کریم توسط دانشجویان و دانش‌آموزان است در طول ماه مبارک رمضان با همکاری شورای قرآن و عترت استان در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ (ع) ادامه داد: از جمله برنامه‌های رمضانیه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، شامل اجرای ویژه‌برنامه‌های رمضانیه رادیو حرم در دو بخش صبح و بعدازظهر، برگزاری سخنرانی مذهبی بعد از نماز ظهر و عصر، برگزاری مسابقه اینترنتی «ماه خدا» در طول ماه مبارک و از طریق سایت حرم مطهر، اجرای ویژه‌برنامه روزه اولی‌ها، بیان احکام روز ویژه نوجوانان و کارگاه ارتباط مؤثر با نوجوان است.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس اعلام کرد: زیارت امین‌الله در طول ایام ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در صحن حضرت شاهچراغ (ع)، قرائت دعای ندبه و دعای کمیل از دیگر برنامه‌های رمضانیه حرم مطهر هستند.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
293 کلیک ها  جمعه, 27 فروردين 1400 10:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا