رمال و دعا نویس فضای مجازی در شیراز دستگیر شد

رمال و دعا نویس  فضای مجازی  در شیراز دستگیر شد
   
رمال و دعا نویس  فضای مجازی  در شیراز دستگیر شد |||| ||||

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: خانمی که با استفاده از بستر شبکه‌ اجتماعی واتساپ، دعانویسی و رمالی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: درپی شکایت خانمی شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش راستین آنلاین  سلیمانی گفت: فردی با راه‌اندازی یک گروه واتساپی و معرفی خود به عنوان فالگیر، اعضای گروه را با وعده‌های پوچ فریب داده و از این شاکی بالغ بر 50 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس افزود: کارشناسان این پلیس تخصصی با انجام اقدامات فنی، موفق شدند متهم که خانمی ۳۹ ساله است را شناسایی کرده و او را در شیراز دستگیر کنند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از ۶ نفر کلاهبرداری کرده است، گفت: این فرد متهم پس از سیر مراحل قانونی براساس دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و همه‌ی شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره‌برداری را می‌کنند؛ بنابراین از شهروندان انتظار داریم فریب تبلیغات اغواکننده و دروغ را نخورند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار غیر، قرار ندهند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1170 کلیک ها  سه شنبه, 17 فروردين 1400 20:45
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا