حمایت های مختلف گروه های جهادی از زندانیان استان فارس در طرح شهید لاجوردی

حمایت های مختلف گروه های جهادی از زندانیان استان فارس در طرح شهید لاجوردی
   
حمایت های مختلف گروه های جهادی از زندانیان استان فارس در طرح شهید لاجوردی |||| ||||

طرح جهادی و مردمی شهید لاجوردی همزمان با زادروز آن شهید والامقام در زندان های استان فارس آغاز به کار کرد. 

 
 
به گزارش راستین آنلاین مدیر کل زندان های فارس  از اقدامات گروه های جهادی و مردمی در زندان های استان با همکاری بسیج حقوقدانان، جامعه پزشکی و سپاه فجر استان خبر داد و  گفت: در سال 1399 تعداد 131 گروه جهادی شامل پزشکان، دندانپزشکان، هنرمندان، روحانیون و گروه های خیرین در زمینه های حمایتی، عمرانی و مشاوره های حقوقی در زندان های استان خدمات قابل توجه در حوزه های مختلف ارائه کردند.
 
اسحاق ابراهیمی افزود: در طرح سردار شهید سلیمانی، تعداد 313 نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد شده و از این تعداد 267نفر غیرعمد و 46 نفر عمد هستند و از ورود 130نفر به زندان جلوگیری شد.
 
وی اضافه کرد: تعداد 478زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه از زندان های استان آزاد شده اند.
 
مدیرکل زندان های فارس افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی موفق به آزادی 801نفر از زندانیان جرائم عمد شدیم که به دلیل رد مال یا دیه در زندان به سر می بردند و حبس آنان در سال های گذشته به پایان رسیده بود.
 
ابراهیمی گفت: حدود 7000بسته معیشتی و نوشت افزار و بسته های بهداشتی توسط خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان بین خانواده زندانیان توزیع شد.
 
وی ادامه داد: با همت خیرین، تعداد 4100جلد کتاب و قرآن و 90عدد قلم قرآنی به کتابخانه زندان ها اهداء شد.
 
مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: تعداد 520نفر از زندانیان توسط پزشکان جهادی و 1270نفر توسط دندانپزشکان ویزیت و مورد معاینه و درمان قرار گرفتند و تعداد 3600نفر از زندانیان نیز خدمات مشاوره حقوقی و قضائی دریافت کردند.
 
ابراهیمی گفت: در راستای توانمندسازی و اشتغال به کار زندانیان و اشتغال 50درصدی زندانیان، 54 درصد زندانیان استان در کارگاه های درون و بیرون زندان مشغول به کار شده اند و تعداد 1800نفر از این افراد در کارگاه های بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند. 
 
جلسه شورای راهبری «طرح شهید لاجوردی» در زندان های استان فارس همزمان با زادروز آن شهید والامقام و با هدف توسعه مشارکت های مردمی برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان و حمایت از خانواده زندانیان با حضور دبیرشورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان ها، مدیرکل زندان های فارس، رؤسای زندان های شیراز و تعدادی از رؤسای زندان های استان، حجت الاسلام انجوی نژاد و جمعی از خیرین در اداره کل زندان های استان برگزار شد و این طرح رسماً آغاز به کار کرد. 
 
 حسین یکتا گفت: ما باید بصورت «کدپستی به کدپستی» به رفع نیازهای جامعه بپردازیم؛ یعنی مشکلات تمامی افراد محله های شهر خود را بدانیم و برای هر کدام از آنها راهکار ارائه دهیم کار اجتماعی به معنای کار محله‌محور است. 
 
دبیرشورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان ها، با تبیین ماهیت و اهداف این طرح جهادی کشوری در زندان ها، حرکت در جهت اجرای شاخص های طرح تحولی قوه قضائیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: کلیت طرح تحولی قوه قضائیه 2 رکن دارد؛ فناوری اطلاعات(it) و کارمردمی و مشارکت بیشتر مردم در امور است و این طرح در راستای سیاست های تحولی قوه قضائیه در زندان های کشور در حال اجرا است.
 
وی افزود: از برنامه های این طرح، دعوت از اندیشکده ها و پژوهشکده های قوه قضائیه و کمک به پژوهش در زندان ها در راستای اجرای نتایج بهتر در این طرح است.
 
دبیرشورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان ها اظهار داشت: اولویت اصلی در فرآیندها، تدوین امور فرهنگی و تربیتی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و توجه به سیره شهدا است که با حضور طلاب، روانشناسان، مددکاران، نیروهای انقلابی، جهادی و اندیشمندان اجتماعی در داخل زندان ها و زندگی با زندانیان اثرگذار خواهد بود.
 
یکتا اضافه کرد: بحث فضاسازی زندان ها به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین زندانیان، توجه به ورزش با هدف سلامتی و تندرستی، انتقال دانش ها، کارآفرینی پایدار در درون و بیرون زندان در راستای گره گشایی مشکلات زندانیان و خانواده های آنان در این طرح مدنظر قرار دارد.
 
وی با اشاره به نقش گروه های مردمی و جهادی در اجرای این طرح و ظرفیت استان فارس در این خصوص گفت: استان فارس از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه خیرین در حوزه های مختلف برخوردار است و طی جلسه ای که با استانداری فارس برگزار شد کلیه ظرفیت های مردمی موجود، هدفمند و متمرکز می شوند.
 
دبیرشورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان ها افزود: ما به گونه ای عمل می کنیم که زندانی را هوشمند و تمام رفتارش را مدیریت کنیم و آزادسازی زندانیان، بر مبنای رفتار آنان صورت می گیرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
286 کلیک ها  یکشنبه, 08 فروردين 1400 09:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا