استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان برای به کارگیری زندانیان رای باز

استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان برای به کارگیری زندانیان رای باز
   
استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان برای به کارگیری زندانیان رای باز |||| ||||

مدیرکل زندان‌های فارس تاکید کرد: ما باید از ظرفیت صنعتگران و تولید کنندگان استفاده و زندانیان رأی باز را در کارگاه‌های بیرون مشغول به کار کنیم.

 
به گزارش راستین آنلاین اسحاق ابراهیمی یکشنبه ۲۳ آبان در جریان بازید رئیس کانون کارآفرینان استان فارس از کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی شیراز که به مناسبت هفته کارآفرینی انجام شد، گفت: جامعه هدف ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته و گرفتار زندان شده‌اند.
 
او افزود: خشکسالی‌های اخیر، عامل بسیاری از بزهکاری‌ها و بیکاری‌های افراد جامعه است و افراد زیادی به علت بدهکاری و روی آوردن به شغل‌های کاذب، گرفتار زندان شده‌اند.
 
مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: رسالت ما نگهداری و اصلاح مجرمین است و مجموعه زندان‌ها، حلقه تأمین امنیت اجتماعی و نقش بازدارندگی و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را دارد. 
 
ابراهیمی یادآور شد: قوه قضائیه در سند تحول قضایی، استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان را پیش‌بینی کرده و اشتغال در زندان‌ها را مورد تأکید قرار داده است که برای تحقق این مهم، همکاری همه نهادهای مردمی و خیرین را می‌طلبد.
 
او خاطرنشان کرد: ما سه نوع اشتغال در زندان‌ها داریم اشتغال نشسته، کارگاهی و اشتغال به کار (رأی باز) که در اشتغال نشسته، مواد اولیه در اختیار زندانی قرار می‌گیرد و امکان اشتغال در اتاق زندانی برای وی فراهم است.
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: اشتغال کارگاهی در درون زندان قرار دارد و زندانی آموزش‌های لازم را می‌بیند و مواد اولیه، در اختیار وی قرار می‌گیرد و پس از تولید، محصول به بیرون از زندان به فروش می‌رسد و به زندانی نیز دستمزد پرداخت می‌شود.
 
او یادآور شد: با حرفه آموزی و اشتغال زندانی در زندان؛ فرد توانمند شده و علاوه بر یادگیری مهارت با کسب درآمد در زندان، خانواده‌اش در بیرون از زندان را نیز حمایت می‌کند و خانواده وی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند و امنیت اجتماعی در سطح جامعه ارتقاء می‌یابد.
 
مدیرکل زندان‌های فارس تأکید کرد: عده‌ای از زندانیان تأمین مناسب برای اشتغال به کار ندارند و خانواده‌های آنان زیرپوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و تمایل دارند در کارگاه‌های بیرون مشغول به کار شوند برای این افراد نیز باید چاره اندیشی کنیم.
 
ابراهیمی ادامه داد: شرکت‌های صنعتی و کارفرمایان می‌توانند با انعقاد قرار داد با انجمن‌های حمایت و بنیاد تعاون زندانیان تعدادی از زندانیان و خانواده‌هایشان را در کارگاه‌ها مشغول به کار کنند. 
 
در این دیدار فرهاد سالاری؛ مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان فارس، محمد حق پرست؛ سرپرست اشتغال زندان‌های فارس و محمود قربانی؛ مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز حضور داشتند و در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان تصمیم گیری شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
460 کلیک ها  یکشنبه, 23 آبان 1400 15:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا