جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس به ایستگاه آخر رسید

جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس به ایستگاه آخر رسید
   
جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان فارس به ایستگاه آخر رسید |||| ||||

با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان جشنواره‌های چهارگانه سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، معرفی و از آنان تجلیل شد.

به گزارش راستین انلاین ظهر شنبه دوم اسفند مراسم اختتامیه جشنواره‌های «نگار عاشقی»، «مشق مقاومت»، «دفاع عاشقانه» و «سروقامتان» سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با موضوعات عکس، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و نمایش، برگزار و برگزیدگان این جشنواره‌ها معرفی شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص ۱۱ شهید هنرمند فارس گفت: هر ایده و اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود. 

مجید میکائیلی یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان را راه‌اندازی نهضت تولید آثار فاخر با زبان هنر دانست و گفت: رویکردهای این سازمان تربیت محوری، آموزش محوری و تولیدمحوری است تا بتوانیم هنرمندان را در شبکه‌سازی منسجم گردهم آورده و از ظرفیت آن‌ها استفاده بهینه کنیم.

میکائیلی بیان کرد: با توجه به در پیش رو بودن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم که مستند روایت فتح استان فارس یکی از این موارد است و در ۹ قسمت، هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان نیز گفت: این جشنواره‌ها در هفته دفاع مقدس امسال کلید خورد و در سه بخش چهل سالگی دفاع مقدس، سردار سلیمانی و تجلیل از مدافعان سلامت و در ۴ گروه نمایش، عکاسی، خوشنویسی و هنرهای نمایشی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس خاطرنشان کرد:‌ رویکرد این سازمان در سال ۱۴۰۰ تولیدمحور است که این مهم را با استفاده از ظرفیت انجمن‌های ۱۰ گانه بسیج هنرمندان دنبال خواهیم کرد.

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت: باید تلاش کنیم تا قدم‌های خوبی در راه اعتلای هنر متعهد برداریم.

امیر جاهدی، گفت: شهید آوینی در باب هنر غرب می‌گوید این هنر شیطانی است یعنی هنری که تعهد ندارد هنر شیطانی است. 

جاهدی بیان کرد: وقتی که تعهد اسلامی و انقلابی در کنار ذوق هنری قرار می‌گیرد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که نظیر آن شهید آوینی است و باید تلاش کنیم تا این مسیر را تقویت کنیم.

مسئول اقشار بسیج سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج هنرمندان خود را مکلف و ملزم می‌داند که در راستای ترویج هنر متعهد در جامعه گام بردارد، گفت: همچنین این سازمان خود را همکار سایر دستگاه‌های فرهنگی می‌داند چرا که با هم افزایی می‌توان کارهای فاخری برای اعتلای هنری متعهد انجام داد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: امروز شاهد تعدد و تکثر مراکز هنری در بخش آموزش عالی و کوتاه مدت هستیم اما بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی چه در بعد هنرمندان چه آثار هنری تولید شده از شاهد آن تحولی که در سطح هنر به دنبالش بودیم، نیستیم البته برخی افراد به‌صورت خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند اما آن هنر دینی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد کرده‌اند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی به برگزاری جشنواره‌های ۴ گانه بسیج هنرمندان اشاره و بیان کرد:‌ برای تولید آثار هنری متعهد نیاز به چنین جشنواره‌هایی داریم که به هنرمندان خط دهد و آثاری را تولید کند که حرف نویی برای گفتن داشته باشند.

مرامی افزود:‌ در برخی از جشنواره‌های هنری شاهد یک خط فکری حاکم بر آن‌ها هستیم و اگر کسی در هنرش از این فرمول تخطی کند و شاخص‌ها را رعایت نکند، اثر هنری به حساب نمی‌آید اما این جشنواره‌های ۴ گانه که توسط بسیج هنرمندان اجرا می‌شود می‌تواند آن خط فکری را بشکند و در ادامه با تربیت نسل هنرمند متعهد به مقصد و هدف خود نزدیک شود.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد فارس ضمن گرامیداشت یاد شهید آوینی، گفت: این شهید بزرگوار ثابت کرد که مدرن‌ترین هنر که هنر سینماست می‌توان آثار هنری متعهد را خلق کرد و خط مشخصی را بین آثار مستند دینی و اسلامی و غیراسلامی مشخص کرد.

مرامی پیشنهاد داد تا برای تداوم و تقویت این برنامه‌ها یک دبیرخانه برای جشنواره‌های هنری ۴ گانه بسیج هنرمندان تشکیل شود تا اجرای برنامه‌ها بسیار مناسب اجرا شود.

مریم همایون، دبیر انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان فارس هم تعداد آثار ارسال به جشنواره «مشق مقاومت» را 120 اثر اعلام كرد كه در نهایت 13 نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.
سعید محمدی، مسئول انجمن نمایشی بسیج هنرمندان فارس هم شمار آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره «سروقامتان» را 25 اثر اعلام كرد كه در نهایت از 8 نفر در این رابطه تجلیل شد. 
هاشم عرفان‌منش، مسئول انجمن عكس بسیج هنرمندان فارس نیز با تصریح اینكه 300 اثر به دبیرخانه جشنواره «نگار عاشقی» ارسال شد كه 101 اثر به بخش نهایی راه یافت و در نهایت 3 نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
863 کلیک ها  شنبه, 02 اسفند 1399 17:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا