برگزاری همایش چند رسانه‌ای رستاخیز به میزبانی فارس

 برگزاری همایش چند رسانه‌ای رستاخیز به میزبانی فارس
   
 برگزاری همایش چند رسانه‌ای رستاخیز به میزبانی فارس |||| ||||

  همایش چند رسانه‌ای رستاخیز به مدت ١٠ شب در پارک کوهستانی دراک شیراز برگزار می شود .

به گزارش راستین آنلاین  نشست خبری همایش چند رسانه ای «رستاخیز» امروزچهارشنبه 10 شهریوربا حضور خبرنگاران برگزار شد .

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این نشست با بیان اینکه چندین ماه جلسات هماهنگی و میدانی برای برگزاری همایش انجام می وشد گفت : در بوستان «دراک» محل برگزاری آن جانمایی شده واجرا خواهد شد.

 در شرایط کرونا برگزاری برنامه های فرهنگی فاخر و فعال کردن ظرفیت های هنری شیراز، برنامه های جریان ساز فرهنگی به شمار می رود.

مرتضی جعفری همچنین افزود :لایحه برای مساعدت مالی این برنامه در شورای اسلامی ششم شهر شیراز نیز به تصویب خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه  شرایط کرونا باعث شده حضور مردم در عرصه های میدانی محدود شود ادامه داد :اما برگزاری برنامه های فرهنگی در شیراز متوقف نشده و همایش بین المللی «غدیر» و اجرای برنامه های مفصل در ایام محرم که نسبت به سال های قبل چند برابر بود مصداق تداوم برگزاری این برنامه ها است.

همچنین جعفری اضافه کرد :برنامه سوگ قدسیان، نصب چهار سازه فلزی در شهر و 70 هزار متر ریسه، یک هزار عدد پرچم بزرگ اهتزاز، نصب پرچم «یا حسین» در دروازه قرآن، برپایی خیمه سوگواری اهل بیت (ع) در میدان نمازی شیراز، فضاسازی و حمایت از هیئات مذهبی، چاپ و توزیع پوستر مذهبی «ما ملت امام حسینیم»، طرح «هر خانه یک حسینیه»، برپایی مراسم محرم به صورت خودرویی در کوهستان «دراک» و ... از نمونه این اقدامات موثر است.

جعفری با تشکر از همراهی سازمان بسیج هنرمندان فارس، نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، بسیج رسانه، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس، سپاه فجر و .... برای حمایت از برگزاری این برنامه های فرهنگی عنوان کرد: بیش از ۵۰ برنامه تعزیه در محلات مختلف شهر در این ایام برگزار شد و در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری جشنواره روزنامه نگاری، رونمایی از ۲ کتاب دفاع مقدس، تولید 20 قصه صوتی، شب خاطره و خاطره گویی، نمایشگاه آثار هنری شهیدان، نمایشگاه عکس و وصیتنامه شهدا، نمایش عملیات دفاع مقدس در دیوار «ارگ»، تقدیر از شهدای سلامت، تولید پازل های کودکان با معرفی عملیات دفاع مقدس، نمایشگاه خیابانی، تجلیل از جانبازان اعصاب و روان، اعزام نمادین رزمندگان، مسابقه داستان نویسی، اختتامیه جشنواره دفاع مقدس و ... خواهیم بود.

همچنین در این نشست رئیس بسیج هنرمندان استان فارس از برگزاری  همایش چند رسانه‌ای رستاخیز تحت عنوان فصل شیدایی۲ خبر داد .

مجید میکائیلی افزود :از دوم تا دوازدهم آبان ماه امسال به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

او ضمن اینکه جشنواره فصل شیدایی طی چهار سال گذشته در استان فارس برگزار شده، ادامه داد :امسال  در فصل پاییز با عنوان جدیدی برگزار خواهد شد.

میکائیلی  با بیان اینکه در این راستا همایش چند رسانه‌ای رستاخیز آبانماه امسال توسط سازمان بسیج  هنرمندان استان فارس برگزار خواهد شد، افزود: سازمان متبوع در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان نسبت به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف اقدام کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به همایش رستاخیز اشاره کرد. 

رئیس بسیج هنرمندان فارس هدف از برگزاری این همایش را جذب جوانان و نسل چهارم انقلاب به هنرهای اسلامی با استفاده از ابزار هنر بیان کرد .

او اضافه کرد: تلاش جهاد گران سلامت، حضرت احمد بن موسی(ع)، مفاخر استان، مهدویت و دولت مهدوی، حاشیه فرهنگی و تاریخ اسلام از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد توجه است.

به گفته رئیس بسیج هنرمندان فارس، این همایش به مدت ١٠ شب در پارک کوهستانی دراک شیراز برگزار خواهد شد. 

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس اظهار کرد : همایش رستاخیز بخشی از فصل شیدایی است اما با رویکردی استانی این برنامه برگزار خواهد شد. 

مصطفی مشفقیان  ادامه داد: نماینده ولی‌فقیه در استان و نهاد نمایندگی رهبری در استان همواره حامی برگزاری مراسم‌های رویدادساز و تاثیر گذار در حوزه فرهنگی بوده‌اند تا امکان هم افزایی فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
667 کلیک ها  چهارشنبه, 10 شهریور 1400 14:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا