۵ کلاهبردار فضای مجازی در فارس دستگیر شدند

۵ کلاهبردار فضای مجازی در فارس دستگیر شدند
   
۵ کلاهبردار فضای مجازی در فارس دستگیر شدند |||| ||||

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری ۵ کلاهبردار که با سوء استفاده از سایت دیوار، از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکوائیه‌ای مبنی بر اینکه به واسطه درج آگهی در سایت دیوار در خصوص رهن و اجاره منزل و فروش خودرو، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع به شکل ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود : کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شکات پس از مشاهده آگهی، اقدام به واریز مبالغ بالایی وجه نقد به حساب متهمان کرده‌اند و پس از آن، کلاهبردارن دیگر پاسخگوی تماس قربانیان نبوده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با انجام اقدامات فنی اولیه، ۳ نفر از اعضای این باند در شیراز شناسایی و دستگیر شده و در بازجویی‌های اولیه، به همکاری با ۲ متهم اصلی این پرونده که ساکن تهران بودند اعتراف کردند.

اوگفت: کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضائی به تهران عزیمت و در یک اقدام ضربتی ۲ متهم اصلی را دستگیر کنند و به فارس انتقال دهند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق سایت دیوار اقرار کرده‌اند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه کلاهبردارن، ۲۳۰ عدد سیم کارت بدون هویت و ۳۱ عدد کارت بانکی کشف شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از هموطنان‌ با همین شیوه در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند، خطاب به شهروندان گفت: هرگز قبل از دریافت کالا و یا ارائه خدمات، اقدام به واریز وجه به حساب دیگران نکنید.

او گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی شهروندان با این پلیس است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه اقدامات مجرمانه، از طریق آن به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
521 کلیک ها  سه شنبه, 21 بهمن 1399 16:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا