بسته شدن پرونده کلاهبردار ۲۶ میلیاردی / متهم با حکم قضایی روانه زندان شد

بسته شدن پرونده کلاهبردار ۲۶ میلیاردی / متهم با حکم قضایی روانه زندان شد
   
بسته شدن پرونده کلاهبردار ۲۶ میلیاردی / متهم با حکم قضایی روانه زندان شد |||| ||||

طی روزهای گذشته، ۲ پرونده کلاهبرداری با سوءاستفاده از فضای مجازی و اعتماد مردم، توسط پلیس در فارس به سرانجام رسید و متهمان این پرونده‌ها با حکم مقام قضایی روانه زندان شدند.

به گزارش راستین آنلاین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: بعد از طرح شکایت از سوی شماری از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از آنان کلاهبرداری کرده، موضوع توسط پلیس فتا در استان در دستور کار قرار گرفت.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: فرد کلاهبردار با ایجاد یک صفحه در اپلیکیشن اینستاگرام، مدعی شده بود که می‌تواند مدرک تحصیلی معتبر برای متقاضیان تهیه کند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده بود.

حبیبی با یادآوری اینکه اتهام فرد یاد شده، علاوه بر کلاهبرداری، جعل هم بوده است، گفت: کارآگاهان پلیس فتا در فارس با انجام اقدامات پیچیده فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و با توجه به حضور او در شهر قم، اقدامات لازم برای اخذ نیابت قضایی انجام شد.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: بعد از اخذ نیابت قضایی، ماموران انتظامی فارس به قم عزیمت کرده و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، او را با شگردهای خاص پلیسی، دستگیر و به شیراز منتقل کردند.

حبیبی اضافه کرد: متهم در بازجویی اولیه به ۳۲ میلیارد کلاهبرداری با ترفند فروش جعل مدارک تحصیلی از ۱۰۰ نفر اقرار کرد و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

سردار "حبیبی" با بیان اینکه هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد، از شهروندان خواست قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

بسته شدن پرونده کلاهبردار ۲۶ میلیاردی 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: به دنبال ارجاع یک پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب به پلیس مبنی بر اینکه شماری از شهروندان در اقصی نقاط کشور مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردار یوسف ملک‌زاده با بیان اینکه کلاهبرداران در این پرونده با وعده فروش اینترنتی لوازم خانگی، افراد را فریب داده بودند، گفت: با توجه به محل استقرار کلاهبرداران، پرونده در اختیار ماموران انتظامی شهرستان لارستان قرار گرفت.

او اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس تحت عنوان فروش لوازم خانگی، از ۲۵ نفر شهروندان استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، تهران و کرج، بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس، با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شهرستان لارستان شناسایی و دستگیر کنند.

ملک‌زاده گفت: این متهم سابقه‌دار، در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر ۲۶ میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کرد و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
349 کلیک ها  دوشنبه, 13 بهمن 1399 14:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا