توجه ویژه به ساماندهی آسیب های اجتماعی در مناطق گردشپذیر

توجه ویژه به ساماندهی آسیب های اجتماعی در مناطق گردشپذیر
   
توجه ویژه به ساماندهی آسیب های اجتماعی در مناطق گردشپذیر |||| ||||

   دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با حضور در یکصد و شصت و ششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن قدردانی از خدمات انجام شده اخیر دستگاه‌های مختلف در طرح های مرتبط با آسیب های اجتماعی، مطرح کرد: آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع اعتیاد و معتادين متجاهر در کلانشهر شیراز، مشکلاتی را برای شهر، شهروندان و همچنین شخص آسیب ديده ايجادكرده در اين راستا با حجم حمایتی و اقدامات اجرايي که در گذشته و بويژه ماه های اخیر صورت پذیرفته بخشی از مرتفع کردن این مشکلات در دستور كار و در حال انجام است که هماهنگی و مشارکت جدی دستگاه ها را می طلبد.

 
به گزارش راستین آنلاین سلیمان کرمی ادامه داد: این اقدامات اگرچه در راستای تکالیف قانونی و اسناد بالادستی و تامین حقوق شهروندی بوده باشد اما نویدبخش آینده روشن در مسیر خدمت به قشر آسیب پذیر و پر آسیب بوده است.
 
او در رابطه با توجه ویژه طرح جمع آوری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در بافت تاریخی فرهنگی و مناطق گردشگر پذیر شیراز به ویژه اطراف سومین حرم اهل بیت (ع) تشریح کرد: اجرای طرح ساماندهی و سازماندهی آسیب دیدگان اجتماعی با جامعه هدف معتادین متجاهر از بافت‌های تاریخی و مناطقی از این شهر که آوازه جهانی دارد شروع شد که این محدوده ها با توجه به این که نشانگر هویت و پیشینه تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی در شهر شیراز محسوب می شوند از اولویت بیشتری برخوردار هستند.
 
سلیمان کرمی با اشاره به این که وجود آسیب های اجتماعی چهره نامناسبی را از شهر پرآوازه شیراز نشان داده، اظهار داشت: در مجاورت سومین حرم اهل بیت (ع) و در این خطه و نقطه از خاک پاک میهن اسلامی که پذیرشگاه گردشگران مذهبی، سیاحتگران و مهمانان در اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها می باشد به علت اهمیتی که در تامین امنیت گردشگران و زائرین و همچنین ساکنین محلی که دارد باید این مناطق به صورت ویژه، عاری از هرگونه آسیبی باشد.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به عدم موفقيت اجراي طرح ساماندهي معتادين متجاهر بعلت سيكل معيوب چرخه ساماندهي و تكرار و دور باطل هرساله آن ، براهميت اصلاح دوره درمان و بهبودي و توجه به ارتقا سطح جامعه پذيري اين گروه از معتادين و توانمندسازي و اشتغال آنها با همكاري همه دستگاه هاي مربوط و اعضاي جامعه با استفاده از ظرفيتهاي موجود تاكيد و با اظهار اميدواري بیان کرد: در اقدامات حمايتي قابل تقدیری که شهرداری و شورا اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخيرشان با همكاري بهزيستي و نيروي انتظامي داشتند با اين میزان از همگرایی و همراهی، باید پایان و سرانجام بهتری داشته باشد که قطعا در ارزیابی ها باید به آن توجه و اصلاحات لازم صورت پذیرد.
 
این مقام مسئول در رابطه با اجرای این طرح در پایتخت فرهنگی ایران اسلامی، بیان کرد: قطعاً نگاه شهرداری و شورا فراتر از کمک های مالی در جمع آوری معتادان متجاهر و ساماندهی آسیب‌دیدگان است و این مهم باید تا رسیدن به خروجی مطلوب به ویژه در موضوع توانبخشی و اشتغالزایی، تداوم داشته باشد.
 
کرمی با تاکید بر برنامه ششم توسعه ملی در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: ماده ۸۰ این سند ملی، دولت را مکلف کرده که تا انتهای برنامه، این آسیب ها به میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا کند و در بندهای ذیل این ماده به منظور کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد به عنوان مادر تمام آسیب‌ها، تکالیفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرده اما با بررسی های صورت گرفته ما در خروجی عملکرد زیاد موفقي نداشتيم .
 
وی افزود: سیکل درمانی، توانبخشی و اشتغالزایی و مراقبت های بعدی که در چرخه ساماندهی پس از جمع آوری و نگهداری باید انجام بپذیرد نباید محدود و در فرآیند قطع شود و تا دستیابی به نتیجه مطلوب این اقدام باید صورت گیرد.
 
کرمی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام با همت جمعی به ویژه توسط شهروندان و دستگاه های متولی و حامی مرتبط و همچنین اجتماعی شدن موضوع مواد مخدر اميد است نتايج مشخص تر و بهتری به دنبال داشته باشد .
 
در انتهای این جلسه لوح تقديري با امضاء  مؤمنی، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور تقديم شهردار و رييس شوراي اسلامي شهر شيراز به پاس همكاري در طرح ساماندهي معتادين متجاهر در سطح شهر شيراز گرديد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
344 کلیک ها  دوشنبه, 22 دی 1399 21:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا