نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بر تمرکز هر چه بیشتر بر موضوع پیشگیری تاکید کرد.

به گزارش راستین آنلاین سرهنگ محمد جعفر دوستدار با اشاره به آمار پایین بازگشت های اعتیاد به زندگی بر تمرکز دستگاههای متولی بر موضوع پیشگیری تاکید کرد و گفت: در موضوع پیشگیری می بایست هماهنگ، هم افزا و فراگیر اقدام شود تا اصلا موضوع به مرحله درمان با این نرخ پایین بهبودی نرسد.

آموزش و پرورش، خانواده و رسانه نقش های مهمی در حوزه پیشگیری دارند که لازم است متعهدانه تر به وظایف خود عمل کنند.

وی لازمه این کار را برنامه منسجم، فراگیر و نظارت مستمر و دقیق دانست.

سرهنگ دوستدار به مساله معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: برابر بررسی های میدانی عمده معتادان متجاهر غیر بومی بوده و هر بار بعد از دستگیری و خروج از کمپ مجددا به دلیل همین موضوع(غیر بومی بودن) به خیابان ها و کوچه ها سرازیر می شوند.

لازم است با برنامه ریزی مناسب متولیان، بحث صیانت جدی گرفته شود و افراد غیر بومی استان بعد از طی مدت کمپ با هماهنگی خانواده ها به محلشان بازگردانده شوند تا تحت نظارت و حمایت خانواده قرار گیرند.

معاون اجتماعی سپاه فجر موضوع اصلی در عدم توفیق در مبارزه با مواد مخدر را عدم پیگیری جدی از سوی مسولین و متولیان دانست و گفت عمدتا مصوبات در حد صورتجلسه و روری کاغذ باقی می ماند و فراموش می شود.

او در بیان مصداق موضوع عدم پیگیری تا حصول نتیجه به مساله خانه های ضایعاتی که تکمیل کننده چرخه مواد هستند اشاره کرد و گفت: سالها همه معترف هستند که مراکز خرید ضایعات در محلات بافت قدیم تکمیل کننده چرخه اعتیاد است و معتادها را در این محلات جمع می کند. اما هر بار که مسولی به آنجا سر می زند، مصوبه ای تصویب می شود و چند روزی این مراکز تعطیل و به هفته نرسیده پلمپ آنها شکسته می شود. 

سرهنگ دوستدار به موضوع الگوی تغییر در بافت های قدیم هم گریزی زد و گفت دستگاه متولی بهتر است در باب الگوی مورد نظرش در بافت تاریخی توضیح دهد. قرار است این مناطق با این سابقه فرهنگی و مذهبی چگونه ارتقا یابد. 

نکند بی دقتی کنیم و محله های مجاور حرم با بیشترین مسجد و امامزاده و شهید را به مراکزی با فاصله بسیار زیاد از این سابقه های درخشان تبدیل کنیم.

وی در پایان از آمادگی کامل سپاه و بسیج برای کمک به دستگاههای متولی خبر داد و گفت: ظرفیت بی بدیل بسیج مثل همیشه برای گره گشایی از مشکلات مردم آماده است. مساله آسیب های اجتماعی در اولویت بسیج و سپاه هست و در همه مراحل برنامه ریزی، اجرا و نظارت یاری گر مجموعه های متولی خواهیم بود.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
791 کلیک ها  چهارشنبه, 19 آذر 1399 14:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا