رسم خانواده های انقلابی گذشتن از پیکر فرزند شهیدشان

سردار ظهراب قنبری درمراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در آموزش وپرورش استان که به صورت زنده از کانال های فارس فرهنگی و اخبار آموزش و پرورش در شبکه شاد پخش می شد گفت: رزمندگان استان فارس در پیروزی جبهه مقاومت برداعش درسوریه وعراق نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

به گزارش راستین آنلاین فرمانده لشکر عملیاتی فجر استان فارس در بیان خاطرات رشادت ها ودلاورمردیهای رزمندگان استان به یک نکته خیلی مهم و کمترشنیده شده ای اشاره کرد که بیانگر ایثار خانواده شهدا در کنار دلاورمردی های شهدای آنان نیز است.

سردار قنبری افزود: پس از آنکه داعش سردارحاج عبدالله اسکندری از فرماندهان محور مقاومت  که اهل شیراز نیز بودند را به شهادت رساندند برای مبادله پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز تقاضای پول کردند.
به گفته فرمانده لشکر عملیاتی فجر استان فارس ،خانواده این شهید بزرگوار مدافع حرم استان پس از اطلاع از درخواست داعش در جواب گفتند که راضی نیستند حتی یک ریال از پول بیت المال به داعش برای مبادله پیکر پاک شهیدشان پرداخت شود.

وی همچنین در این مراسم گفت: سردار سلیمانی از دانشگاهی به نام 8 سال دفاع مقدس بیرون آمد و از سردار دلها باید به عنوان یکی از خروجی های زیبای دفاع مقدس نام برد.

فرمانده لشکر عملیاتی فجر استان فارس بااشاره به اینکه حاج قاسم از معدود افرادی بود که در همه مسایل تبحر خاصی داشت گفت: او بدون اینکه دانشکده سیاسی رفته باشد، یک سیاستمدار بود، بدون اینکه به دانشکده اقتصاد رفته باشد یک اقتصاددان بود و بدون اینکه به دانشکده تربیت معلم رفته باشد یک معلم به تمام معنا بود.


سردار قنبری افزود: در وصف جاذبه سردار می توان به این نکته اشاره کرد که رییس جمهور روسیه که ملاقات های سیاسی اش به بیش از نیم ساعت نمی انجامید با دیدن سردار 2 ساعت با وی گفت گو کرد و خواستار دیدارهای بعدی با وی نیز شد.
وی ادامه داد: امروزه نقش سردار سلیمانی در حذف داعش که با شعار حکومت از نیل تا فرات تشکیل شده بود بر هیچکس پوشیده نیست به طوریکه با حذف این گروهک تروریستی در خاورمیانه تمام برنامه ها و سرمایه گذاری کشور خبیث آمریکا و رژیم منحوس صهونیستی از بین رفت.
فرمانده لشکر عملیاتی فجر استان فارس گفت: دانش اموزان عزیز باید بدانند سردار سلیمانی از جنس همین مردم بوده و میتواند الگوی بسیار مناسب و در دسترسی برای دانش آموزان باشد تا با بهره گیری از تفکر و راه او حافظ ارزشهای جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با یاد آوری این نکته مادر حاج قاسم سلیمانی اهل فارس بوده است، گفت: دانش آموزان و مردم شریف استان فارس به خود ببالند و افتخار کنند که افتخارات و سرمایه های عظیمی به مانند سردار شهید عبدالرسول استوار و سردار شهید عبداله اسکندری در کنار شهید سلیمانی  پرورش یافته فرهنگ این استان پهناور و شهیدپرور هستند.

برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های رسمی و موثق آموزش و پرورش استان فارس به کانال اخبار این اداره کل در شبکه شاد به آدرس : farsmedunews  بپیوندید.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
408 کلیک ها  شنبه, 13 دی 1399 13:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا