تفاهم نامه همکاری مشترک بین نیروی انتظامی و دفتر تسهیلگری محله "سعدی" شیراز منعقد شد

تفاهم نامه همکاری بین فرماندهی انتظامی استان و دفتر تسهیل گری محله "سعدی" شیراز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی منعقد شد.

 
به گزارش راستین آنلاین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان درجلسه تعاملی با دفتر تسهیل گری محله سعدی شیراز، با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری بازوی اجرایی و همراه مردم است، گفت: اگر چه امروزه مناطق حاشیه نشین در معرض چالش‌های فراوان قرار دارد، اما باید با نگاه نوآورانه این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا دفاتر تسهیلگری می‌توانند با ارایه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود در برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند.
 
سرهنگ کاووس محمدی افزود: تشكیل دفاتر تسهیل‌گری در حاشیه شهرها برای تحقق رویكرد توسعه اجتماع ‌محور است و برنامه‌ توسعه‌ای كه بر این اساس طراحی می‌شود ضمن اینكه می‌تواند به رفع نیازها و حل مشكلات جامعه مورد نظر بیانجامد، باعث می‌شود كه این امر با مدیریت و مشاركت خود مردم اتفاق بیافتد.
 
وی با اشاره به اینکه مسئله امنیت از مهمترین دغدغه‌های دفاتر تسهیل گری در بافت‌های فرسوده و محلات حاشیه‌ای می‌باشد، تاکید کرد: به عنوان پلیس خدمتگذار، خود را ملزم به همکاری با اين دفاتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش احساس امنیت در جامعه، می‌دانیم.
 
در ادامه کارشناس حقوقی دفتر تسهیل گری محله "سعدی"شیراز، گفت: ‌دفاتر تسهیل گری؛ مجموعه‌ای متشكل ازكارشناسان اجتماعی، شهرسازی، معماری، اقتصادی و حقوقی است كه وظیفه آن‌ها اعتمادسازی، آگاه‌سازی، نیازسنجی و امكان‌سنجی، نظرسنجی مردمی و پیگیری پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی و ترغیب ساكنان به مشاركت است.
 
سعید مطروی با بیان اینکه ایجاد دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی، سیاستی برای جلب مشارکت مردمی و رفع مشکلات و مسائلی است که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: کمک به نیروی انتظامی یکی از خروجی‌های این دفاتر است؛ چرا که با افزایش مهارت‌های زندگی و آگاهی‌ دادن به مردم در خصوص آسیب‌های اجتماعی می توانیم بخشی از جرایم را کاهش دهیم و آمادگی لازم برای انجام اقدامات مشابه را نیز داریم.
 
در پایان، تفاهم نامه همکاری در زمینه های آموزشی، مشاوره ای، اجرای برنامه های مشترک و بهره گیری از توانایی های متقابل در محلات حاشیه ای شهر شیراز مبادله شد.
 
گفتنی است، این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری "مدظله العالي" در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها وخط مشی‌های مصوب شورای اجتماعی کشور و به منظور طراحی و اجرای برنامه‌های فوق‌العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
308 کلیک ها  شنبه, 06 دی 1399 15:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا