قنات بید زرد خرامه مرمت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از آغاز اولین مرحله احیا و مرمت قنات بید زرد در غرب این شهرستان به طول 560 متر خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین کاووس همتی گفت: عملیات بازسازی رشته قنات بید زرد با اعتبار یک میلیارد ریال از محل کمک های فنی و اعتباری ملی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای بید زرد با استفاده از آب این قنات مشروب می شوند، اظهار کرد: تکمیل طرح و حصول نتیجه مطلوب مستلزم مشارکت و خودیاری ۱۷۶ میلیون ریالی ذی نفعان این قنات است. 
 
همتی؛ لایروبی، طوقه چینی و ترمیم میله چاه، کول گذاری و پیشکار زنی را از مهم ترین اقدامات مورد نیاز برای مرمت و بازسازی قنات بیدزرد عنوان کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: مظهر قنات بیدزرد، منتج از رشته قنات های چاه علی، بیدزرد، سنجدی، گذر گونه و آب زاغی است که با تامین بخشی از آب مورد نیاز اراضی کشاورزی حوزه آبخور خود، مانع از مهاجرت ساکنین روستای بیدزرد شده است. 
 
او، قنوات را شاهرگ تداوم تولید بخش کشاورزی در شرایط خشکسالی خواند و ابراز کرد: احیاء و مرمت قنوات به عنوان یک رویکرد مدیریتی باید مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد از این رو استمرار مرمت قنوات بید زرد در اولویت کاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
381 کلیک ها  چهارشنبه, 03 دی 1399 12:36
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا