تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شیراز

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت دستور قضایی تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در منطقه اقبال آباد و شمس آباد این شهرستان اجرا و ساخت و سازهای غیرقانونی تخریب شد.

ذبیح‌الله سیروسی گفت: پس از اخذ دستور قضایی و با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان و با حضور نمایندگان دستگاه های متولی امور زمین، شهرداری، ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل ۵ مورد دیوارکشی و یک مورد پی کنی و یک مورد ساختمان در مساحت ۲۰ هزار متر مربع  تخریب و رفع تخلف شد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از جهادکشاورزی شیراز، سیروسی گفت: پس از انجام اقدامات بسیار موثر قرارگاه های حفاظت اراضی حریم و برخورد بهنگام و سریع به پشتوانه دستورات نافذ و قاطع معاون محترم دادستانی  به ویژه در قرارگاه حفاظت اراضی حریم منطقه ۷ شیراز، شاهد کاهش چشم گیر سطح تخلفات هستیم.

اوافزود: گزارشات سامانه و دهگردشی در مناطق برمشور، گردخون و بلوار اتحاد و کفترک حاکی از کاهش بیش از ۲۵ درصد سطح تخلفات نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته است.

سیروسی گفت: همکاری و پیگیری موثر شهرداری منطقه ۷، جهاد کشاورزی و تیم یگان حفاظت اراضی شیراز باعث شده که در فروردین ۱۴۰۲ سه عملیات اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری در مناطق برمشور و گردخون و اقبال آباد و شمس آباد منجر به کاهش تخلفات شده است.

او انجام گشتهای شناسایی و مانور حفاظت اراضی در مناطق مذکور را  در کاهش تخلفات موثر دانست و گفت: این مهم نوید موثر بودن اقدامات با همکاری دستگاههای قضایی و متولی امور زمین را می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه با وجود تمام  هجمه های وارده، به دلیل حمایت و رصد و صدور دستورات مقتدرانه توسط دادستان مرکز فارس و پیگیری های فرماندار شیراز، در کنار عزم و اراده و اقدامات جهادی و صادقانه یگان حفاظت اراضی شیراز و پیگیری های موثر مدیرکل خدمات شهری شهرداری و بخشدار مرکزی توانسته ایم فرصت و جایگاهی برای سودجویی متخلفان و زمین خواران بجا نگذاریم، اگرچه تصفیه کامل تخلفات گذشته کاری سخت و زمانبر است.

این مقام مسئول گفت: اقدامات قانونی در رفع تعرضات و تخریب ساخت و سازها با حضور مالکان و بدون کمترین تنش انجام شد.

سیروسی یادآور شد: طی عملیات تخریب یک مورد ساخت و ساز، ۲ دستگاه لودر حین جمع آوری تاسیسات فاضلاب، درون کانالی گیر افتاد که با کمک سایر تجهیزات، از کانال خارج شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز تاکید کرد که مقرر شد مشخصات متخلف آبیاری با فاضلاب طی روزهای آینده به مرجع قضایی اعلام شود.

انتهای پیام /  108
150 کلیک ها  سه شنبه, 05 ارديبهشت 1402 13:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا