افتتاح دستگاه رادیولوژی دیجیتال DDR سقفی به مناسبت روز جهانی رادیولوژی

 دستگاه رادیولوژی دیجیتال DDR سقفی بیمارستان جوادالائمه(ع) شهرستان خرامه به بهره برداری رسید.


راستین آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بیمارستان جوادالائمه (ع) شهرستان خرامه ۱۷ آبان ماه آیین افتتاح دستگاه DDRسقفی با حضور استاندار محمد هادی ایمانیه و رئیس دانشگاه دکتر سید وحید حسینی برگزار شد.
 محمد شهابیان مقدم رئیس بیمارستان گفت : در رادیولوژی دیجیتال به جای استفاده از فیلم اشعه ایکس، از دستگاه ضبط عکس دیجیتال استفاده می‌کند. این مورد مزایایی شامل پیش نمایش و در دسترس بودن سریع تصویر را باعث می‌شود و علاوه بر این موجب حذف مراحل هزینه‌ بر پردازش فیلم شده و محدوده دینامیکی گسترده‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین امکان استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر خاص که کیفیت کلی تصویر را افزایش می‌دهند، وجود دارد.

با حذف فیلم در رادیولوژی دیجیتال، هزینه تهیه فیلم رادیولوژی، داروهای ظهور و ثبوت فیلم، خرید و نصب تجهیزاتی نظیر پاس کاست، دستگاه ظهور و ثبوت فیلم و آلودگی‌های زیستی ناشی از فیلم‌های رادیولوژی کاهش می‌ یابد.


شایان ذکر است : در تکنولوژي DDR سقفی روش رادیولوژی دیجیتال به پزشکان در تشخیص جزئیات کمک شایسته ای میکند.


وی یادآور شد : این پروژه مهم در جهت توسعه حوزه سلامت در مجموع با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری رسید.


 شهابیان مقدم در پایان افزود : هدف ما تامین هر چه بهتر امکانات در جهت رفاه حال شهروندان است که امیدوارم بتوانیم در این مسیر اقدامات مثمر ثمری انجام دهیم.

انتهای پیام /  108
419 کلیک ها  پنج شنبه, 18 آبان 1402 16:21
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا