برخورد فعالانه و مدبرانه باپدیده کرونا/بررسی ابعاد همه جانبه این بیماری در رابطه با آموزش

استاد تمام دانشگاه شیراز گفت: برگزاری همایش ملی آموزش در دوران کرونا به میزبانی اموزش و پرورش فارس باعث فعال سازی خرد جمعی و استفاده از توان و ظرفیت های جامعه علمی و دانشگاهی ملی در راستای بررسی ابعاد همه جانبه این پدیده در رابطه با آموزش می شود.

به گزارش راستین انلاین رحمت الله مرزوقی در جمع اعضای کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران کرونا به میزبانی اموزش و پرورش فارس با بیان اینکه پدیده کرونا به شکل انقلاب گونه ای مقوله اموزش را به نحو ناگهانی، تحمیلی و سریع به بستر مجازی و غیرحضوری منتقل کرد گفت: این پدیده از لحاظ سرعت عمل، فراگیری و تحولات ناشی از آن پدیده ای بی سابقه در ایجاد تحولات آموزشی  قلمداد می شود که می توان از آن تحت عنوان انقلاب کرونایی در آموزش یاد کرد .

استاد تمام دانشگاه شیراز افزود: در واقع ما با پدیده ایی روبرو شدیم که هیچ گونه پیش پنداشتی نسبت به وقوع آن با این همه قدرت و سطح تاثیرگذاری نداشتیم به همین دلیل فاقد یک سامانه سازمان یافته مقابله با این حادثه عظیم و تاثیرگذار غیر مترقبه بودیم.

مرزوقی ادامه داد: پدیده کرونا در عمده بخش های جام جهانی گسترش یافت و همه قلمروهای زندگانی اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی را در سطح جوامع دستخوش تغییرات اساسی قرار داد و بدیهی است که برخورد با این چنین پدیده انفجارگونه ای مستلزم برخورد عالمانه ومدبرانه بود.

وی گفت: هر چند در ابتدای وقوع این پدیده به دلیل عدم آمادگی های قبلی و چشم اندازهای تئوریک و عملیاتی به نوعی پدیده رهاشدگی در آموزش های غیرحضوری و مجازی آموزش و پرورش کشور مشاهده می شد که تا حدی مبین نوعی برخورد واکنشی و منغعلانه طبیعی در قبال این حادثه غیر مترقبه بود.

استاد تمام دانشگاه شیراز افزود: با گذشت زمان ما نیازمند یک برخورد فراوکنشی ، فعالانه و هدفمند با این پدیده هستیم تا اینکه بتوانیم ابعاد و تاثیرات این پدیده نسبتا جهان شمول را در همه بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه در عرصه حیات ملی و اجتماعی کشور عزیزمان و علی خصوص در حوزه آموزش عمومی به طور خاص مورد بررسی قرار دهیم.

مرزوقی برگزاری همایش ملی آموزش در دوران کرونا، فرصت، چالش ها و دستاوردها را نماد بارزی از برخورد فراواکنشی، فعالانه و مدبرانه ای با پدیده کرونا دانست و گفت: این برنامه ها باعث فعال سازی خرد جمعی  و استفاده از توان و ظرفیت های جامعه علمی و دانشگاهی ملی در راستای بررسی ابعاد همه جانبه این پدیده در رابطه با آموزش می شود .

وی نتیجه این همایش در مرحله اول را هم تبیین ره یافت های نظری و راهبری دانست و گفت:  امیدواریم در نهایت هم  منجر به تدوین برنامه های عملی کارآمد در مسیر غلبه بر تهدیدهای احتمالی ناشی از این پدیده و پیشبرد برنامه های آموزشی باشد.

استاد تمام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه این همایش ملی که در اسفندماه سال جاری به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد گفت: این همایش طیف گسترده ایی از موضوعات را مورد بحث قرار می دهد و می تواند  یک بستر موثر هم اندیشی و اندیشه ورزی پیرامون مجموعه موضوعات باشد که ماحصل آن بتواند زمینه ساز اقدامات همه جانبه لازم تئوریک و عملیاتی باشد که در اختیار دست اندرکاران آموزش و پرورش کشور در حوزه آموزش مجازی قرار گیرد.

مرزوقی در پایان گفت: امیدواریم که ستادی در وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان ستاد سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت آموزش های مجازی شکل گیرد و به طور مداوم فعالیت ها را به لحاظ  نظری، اجرایی و عملی در سطح کشور رصد کند که البته بازوان همچنین ستادهای مراکز علمی هستند که می توانند با راهکار برگزاری همایش های ملی تلاش کنند که از ظرفیت های خرد جمعی در راستای حل مشکلات استفاده کنند.

گفتنی است: همایش ملی اموزش در دوران کرونا، 13 و 14 اسفندماه 99 به میزبانی اموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
912 کلیک ها  شنبه, 22 آذر 1399 13:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا