• در یکصدو شصت و یکمین شورای آموزش و پرورش فارس مطرح شد:

از حضور دانش آموزان در جلسات تا حل مشکلات با تمرکز بر توان استانی

 استاندار فارس ضمن اینکه خواستار حضور برخی از دانش آموزان و معلمین در جلسات شورای آموزش و پرورش استان شد، گفت: توزیع عادلانه مدارس و حل مشکلات مدارس استان با تمرکز بر توان استانی، دو رویکرد اصلی شورای آموزش و پرورش فارس می باشد که به تصویب رسیده است. توقع داریم با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون قانون مولدسازی و تکیه بر توان استانی در کنار بودجه های ملی، مشکلات مدارس را یکی پس از دیگری مرتفع کنیم.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :یکصدوشصت و یکمین شورای آموزش و پرورش استان به ریاست محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

استاندار فارس در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بر ضرورت مرور سریع مصوبات جلسه قبل در ابتدای هر جلسه تاکید کرد و گفت: جلسات شورای عالی استان می‌بایست به ارائه پیشنهادات و اخذ مصوبه سپری شود.

وی افزود: گزارشات می‌تواند به شکل مکتوب به اعضا ارسال شود و اقدامات مبتنی بر کارِ کارشناسی در جلسه مطرح و رای گیری صورت پذیرد.

دکتر ایمانیه تصریح کرد: اعتباری از درآمد اختصاصی برای گروه‌های فعال دانش‌آموزی در نظر گرفته شود تا دانش آموزان فعال، در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه‌های مد نظر خود را با مشارکت مدارس اجرایی کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش فارس به آمار رتبه‌های برتر کنکور سال جاری نیز واکنش نشان داد و گفت: همه جوانب مرتبط با کنکور سراسری به فراخوان عمومی گذاشته شود و پیشنهادات مناسب جهت افزایش تعداد رتبه های برتر از استان فارس در آزمون سراسری، مورد ارزیابی قرار گرفته و عملیاتی گردد.

نماینده عالی دولت در استان فارس به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه مدارس و حل مشکلات مدارس استان با تمرکز بر توان استانی، دو رویکرد اصلی شورای آموزش و پرورش فارس می باشد که به تصویب رسیده است. توقع داریم با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون قانون مولدسازی و تکیه بر توان استانی مشکلات مدارس را یکی پس از دیگری مرتفع کنیم.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از اماکن ورزشی مدارس توسط مردم تاکید کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان توافقنامه جامعی با اداره کل ورزش و جوانان استان در همه ابعاد قابل همکاری امضا کند.

دکتر ایمانیه همچنین خواستار انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه آموزش و پرورش، اداره کل کتابخانه‌ها و امور مساجد فارس با هدف استفاده بیشتر مردم از کتابخانه‌های موجود در مدارس و مساجد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به احداث هنرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان اعلام نماید چند مدرسه فعلی قابل تبدیل شدن به هنرستان را دارد تا بر اساس آن برنامه ایجاد هنرستان‌ها تدوین و اجرایی شود؛ وی همچنین از مجمع خیرین مدرسه ساز خواست در راستای ساخت هنرستان مساعدت نمایند.

وی در پایان نیز خواستار حضور برخی از دانش آموزان و معلمین در جلسات شورای آموزش و پرورش استان شد.

انتهای پیام /  108
216 کلیک ها  چهارشنبه, 08 آذر 1402 09:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا