تفاهم نامه سپاه فجر و دانشگاه علوم پزشکی در راستای مقابله با کرونا منعقد شد

سردار بوعلی گفت: حداکثر ظرفیت های سپاه و بسیج فارس در سه محور فعالیت های بهداشتی و پیشگیری، فعالیت در مراکز درمانی مورد نیاز دانشگاه و مساعدت و فعالیت در حوزه پشتیبانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز سازماندهی و بکارگیری خواهند شد.

 
به گزارش راستین آنلاین تفاهم نامه بسیج ملی سلامت در پیشگیری و مبارزه با کووید 19 بین سپاه فجر استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شد.
 
سردار بوعلی با بیان اینکه هدف از این تفاهم نامه مشارکت هدفمند بسیج در مقابله با بیماری کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان فارس است، گفت: براساس این تفاهم نامه تمام ظرفیت های سپاه و بسیج فارس در حوزه های مختلف عمومی و تخصصی، نیروی انسانی و تجهیزات برای کمک به کادر بهداشت و درمان به میدان خواهند آمد.
 
او خاطرنشان کرد: طبق مفاد این تفاهم نامه حداکثر ظرفیت های سپاه و بسیج فارس در سه محور فعالیت های بهداشتی و پیشگیری، فعالیت در مراکز درمانی مورد نیاز دانشگاه و مساعدت و فعالیت در حوزه پشتیبانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز سازماندهی و بکارگیری خواهند شد.
 
فرمانده سپاه فجر ادامه داد: حضور نیروهای بسیجی در فرآیند مدیریت آرامستان ها، اقناع سازی جامعه در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، همکاری در گندزدایی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، همکاری گروه های جهادی در راستای تغسیل متوفیان و فعال شدن آمرین سلامت در سطح محلات از جمله اهداف مهم این تفاهم نامه است.
 
سردار بوعلی با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه افراد داوطلب و اعضای گروه های جهادی بسیج پس از طِی دوره آموزشی به یاری کادر بهداشت و درمان فارس خواهند آمد، گفت: افراد متخصص در حوزه پزشکی و همچنین داوطلبین پس از طِیِ دوره آموزش تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در راستای طرح بیمار یار در مراکز بهداشتی و درمانی بکارگیری می شوند.
 
او با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبین همیار بیمار و سلامت توسط پایگاه های مقاومت و گروهای جهادی بسیج آغاز شده است، گفت: داوطلبانی که دارای تخصص و توانمندی های عمومی هستند نیز در امور پشتیبانی و خدماتی مراکز بهداشتی و درمانی سازماندهی و بکارگیری خواهند شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
435 کلیک ها  شنبه, 24 آبان 1399 11:41
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا