بسیج در تمام عرصه‌ها آماده خدمت‌رسانی است

  فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج در تمام عرصه‌ها آماده خدمت به مردم است، از آبرسانی به ۴۲۰ روستای دارای بحران آبی توسط جهادگران بسیجی در استان خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :سردار یدالله بوعلی،  در نمایش اقتدار بسیجیان شیراز که به مناسبت هفته بسیج در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، آمادگی بسیج برای خدمت به مردم در تمام عرصه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیج درکنار حضور در میدان دفاع سخت و نظامی، در عرصه دفاع نرم و عرصه‌هایی نظیر علم و دانش، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... همواره حضور موثر و پررنگ داشته و به مردم کشور و نظام مقدس اسلامی خدمت کرده است.  

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: بسیجیان استان فارس در قالب پایگاه‌های مقاومت، گردان‌های امام حسین(ع)، بیت‌المقدس، امام علی(ع) و گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده و توانسته باور خود را در میدان به اثبات برساند، به نحوی که امروز در استان شاهد اثرات مثبت آن هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج در مسائل اجتماعی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بسیجیان در زمینه مشاوره و کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش، توانمندسازی و کمک به ترک اعتیاد افراد مبتلا اقداماتی را انجام داده است که توانستیم مرکزی را با رویکردی متفاوت راه‌اندازی کنیم که بیش از  یک هزار نفر در منزل و یک هزار نفر در این مرکز تحت مداوا و آموزش قرار گرفتند.

سردار بوعلی با بیان اینکه در موضوع مردم یاری بسیج نقش آفرین است و با عملکرد خود می‌درخشد، تصریح کرد: بسیج استان فارس امروز در قالب سه قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی(ع) شهر شیراز، بسیج سازندگی در سراسر استان و پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان الگو  مشغول فعالیت در ابعاد مختلف است.

آبرسانی بسیجیان به بیش از ۴۰۰ روستای دارای بحران آبی در استان فارس

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به حضور بسیجیان در آبرسانی نقاط دارای تنش آبی استان، اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی سالم در ۲۰ شهرستان استان دچار مشکلاتی بودیم که با هدایت استاندار فارس و برنامه دولت،  طی ۲ سال گذشته بسیج وارد این عرصه شد و تا به امروز برای بیش از ۴۲۰ روستا آب آشامیدنی سالم تامین شده و به همت بسیجیان جهادگر بیش از ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب آشامیدنی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه رفع بحران آب به ویژه در روستاها تاکنون ۷۰ درصد کار پیش رفته است، تاکید کرد: تلاش جهادگران بسیجی تاحل کامل مشکل بی‌آبی در استان فارس با جدیت ادامه خواهد داشت.

سردار بوعلی در خصوص فعالیت ورزشی بسیج، بیان کرد: در زمینه ارتقا استعدادهای ورزشی فارس در رشته‌های مختلف نیز فعال شدن ۳۰۰ پایگاه استعدادیابی ورزشی هدف‌گذاری‌ شد که تاکنون ۱۷۰ پایگاه فعال شده و افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان امکانات و تجهیزات نیز برای این کار پیگیری و تامین شده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه استان فارس با مشارکت بیش از ۸۲ هزار نفر مقام نخست بیشترین شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: باتوجه به برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس،   ۱۵ هزار ختم قرآن کریم از سه جز به بالا به نیت شهدای استان انجام می‌شود و بیش از ۱۴ هزار نفر در تمامی نقاط فارس مشغول حفظ قرآن هستند که تنها ۱۲۲ نفر حافظ تاکنون در یکی از پایگاه‌های مقاومت تربیت شدند که نشان از ظرفیت بالقوه استان است.

سردار بوعلی از برپایی ۴ هزار کارگاه اشتغال‌زایی توسط بسیج در استان فارس خبر داد و گفت: با جذب ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار، بیش از ۵ هزار نفر تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند که منجر به اشتغال بسیاری از هم‌استانی‌ها شد. هم چنین ۱۸۱۵ صندوق قرض الحسنه با محوریت پایگاه مقاومت محلات با ۱۱۵ هزار عضو در سراسر استان ایجاد شد تا این سنت حسنه دینی در بین مردم احیا شود.

فرمانده سپاه فجر فارس پذیرش آتش بس موقت از سوی رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: قطعا اگر اسرائیل یک درصد احتمال پیروزی در غزه را می‌داد، محال بود که این آتش بس را بپذیرد اما امروز با خفت و خاری با پذیرش آتش بس، شکست خود را نمایان می‌کند چرا که راهی جز این ندارد و این رژیم جعلی شکست خورده است.

وی با اشاره به تحولات چند صد سال گذشته تاکید کرد: امروز ما با دشمنی به نام صهیونیست مواجه هستیم که به ظاهر نقطه تمرکز آن در فلسطین اشغالی قرار دارد در حالی که تفکری است که در همه دنیا پراکنده شده و نماد آن هم در ایالات متحده آمریکا است.

سردار بوعلی تصریح کرد: صهیونیستی که امروز فلسطین را اشغال کرده بر مبنای تفکر افراطی مذهبی است و در حالی که مشوق دنیا در دین گریزی هستند، خودشان دقیقا بر اساس یک اعتقاد افراطی مذهبی حکومت خود را اداره و اعمال قدرت می‌کنند.

فرمانده سپاه فجر در بخشی از سخنان خود جنایات آمریکا را در جهان مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در طول ۲۴۷ سال تشکیل دولت آمریکا، این کشور در ۲۲۲ سال خود در حال جنگ با کشورهای مختلف بوده و در حالی که فقط در قرن اخیر به صدها کشور تجاوز و حمله کرده به جمهوری اسلامی تهمت دخالت در امور دیگر کشورها را می‌زند.

وی با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حمله به برج های دوقلوی مراکز تجارت جهانی تاکید کرد: تا امروز که بیش از ۲ دهه از حادثه ۱۱ سپتامبر می‌گذرد، بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار انسان بی گناه در افغانستان، عراق و سوریه به بهانه پوچ آن حمله به خاک و خون کشیده شده‌اند.

انتهای پیام /  108
104 کلیک ها  شنبه, 04 آذر 1402 07:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا