متقاضیان گاز مایع در سامانه ثبت‌نام کنند

 به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس،نظارت بر جایگاه‌های سوخت استان به طور مداوم و دقیق در حال انجام است. 


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:چهل و چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو امروز، ۲۱ آذرماه با حضور اسدالله طاهری، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.


وی در ابتدا به بیان آمار توزیع فرآورده‌های نفتی در ۸ ماه ابتدایی سال جاری پرداخت و گفت: طی این مدت، مقدار یک میلیارد و ۸۸٠ میلیون لیتر بنزین در استان فارس توزیع شده است که از این نظر، دومین استان پرمصرف کشور هستیم. ضمن اینکه شاهد رشد ۱۴ درصدی مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.


طاهری افزود: در ۸ ماه گذشته، یک میلیارد و ۵۶٠ میلیون لیتر گاز در استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد ۸ درصد افزایش مصرف هستیم. مازوت یا نفت کوره نیز نزدیک به ۳٠ میلیون لیتر در استان مصرف شده است و ۲۴٠ میلیون لیتر نفت و گاز نیز، میزان مصرف چهار نیروگاه استان بوده است.


مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس میزان مصرف سوخت هواپیماهای ۴ فرودگاه استان را ۴۳ میلیون لیتر بیان کرد و گفت: به دلیل کاهش پروازها، شاهد کاهش ۵ درصد مصرف سوخت در فرودگاه‌های استان بوده‌ایم. ضمن اینکه در توزیع گاز مایع نیز با ۷۲ میلیون تن در ۸ ماه، شاهد کاهش ۲٠ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.


 وی افزود: در استان فارس، ۹۹ درصد مردم از گاز طبیعی و تنها یک درصد از گاز مایع استفاده می‌کنند. اما طبق گفته استاندار فارس، حتی اگر یک نفر که از گاز مایع استفاده می‌کند مشکلی در این زمینه داشته باشد، باید هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود. تمامی کسانی که به گاز مایع نیاز دارند، در سامانه ثبت‌نام کنند تا نیاز آن‌ها تامین شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در پاسخ به این سوال که نظارت و بازرسی بر جایگاه‌های سوخت به چه شکل است، گفت: این بازرسی‌ها با همراهی اداره استاندارد و به دو صورت کمی و کیفی، هر سه ماه یک‌بار انجام می‌شود. در بازدید مشترکی که به صورت دقیق انجام می‌شود، پلمپ‌ها باز شده و بنزین تست می‌شود. همانجا صورت جلسه می‌شود و در صورت صحت عملکرد، برچسب استاندارد صادر می‌شود.
طاهری در پایان گفت: عرضه سوخت در تمامی جایگاه‌های سوخت به صورت ۲۴ ساعته است و هر جایگاهی از این مورد تخلف کند، طبق قانون با مسئول آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام /  108
234 کلیک ها  سه شنبه, 21 آذر 1402 17:50
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا