آغاز گام یازدهم جهش عمرانی در شیراز

   شهردار شیراز گفت: در گام یازدهم از طرح جهش عمرانی این کلانشهر، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تقاضاها و مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان، بهسازی و نوسازی معابر بود، با صلاحدید شورا، مبحث آسفالت در دستور کار قرار گرفت.

 منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : محمدحسن اسدی دوشنبه ۱۶ مرداد در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت آسفالت که با حضور مسئولان مدیریت شهری انجام شد، گفت: این گام بر اساس نیاز سنجی‌های اساسی شهر و بنا به درخواست شهروندان اجرا می‌شود و برای اجرای آن، کارشناسان و متخصصان شهردرای، اطلاعات مربوط به معابر خاکی، با عرض کم، نیازمند ترمیم و تراش را استخراج کرده‌اند.

اسدی با اشاره به اینکه، در نهضت آسفالت، بالغ بر ۶ میلیون مترمربع از معابر شیراز آسفالت خواهد شد، اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: مدت زمان اجرای این پروژه ۲ سال تعیین شده است.

او با یادآوری اینکه اجرای این طرح نیازمند ۷۰۰ هزار تن آسفالت است، گفت: قیمت قیر و به تبع آن آسفالت طی ۲ سال گذشته بالغ بر هزاردرصد افزایش داشته است؛ بنابراین در این طرح برای توجه به مهندسی ارزش، معابری آسفالت می‌شود که حداقل ۷۰ درصد از منازل یا اماکن تجاری آن احداث شده یا حداقل پروانه ساخت برایشان صادر و حفاری برای اقدامات زیرساختی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده باشد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز متخصصین بسیار خوبی در حوزه آسفالت در مجموعه شهرداری و سازمان عمران مشغول به فعالیت هستند.

اسدی با اشاره به ظرفیت اجرایی شهرداری شیراز، گفت: در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری دارای ۲ کارخانه شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است، اما مهم ترین مشکل پیش رو، بحث قیر است که باید بهای آن به صورت نقدی پرداخت شود.

او همچنین یادآور شد: در ماه آینده، همزمان با هفته دولت، پروژه هایی به ارزش حداقل ۲ هزار میلیارد تومان را به بهره برداری خواهیم رساند و تا پایان سال نیز این میزان به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس شورا اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با تقدیر از فعالیت مجموعه مدیریت شهری، گفت: طی دو سال گذشته، شورای ششم و شهرداری شیراز برنامه های خوب و مناسبی رقم زده و اتفاقات خوبی افتاده و تا زمان به نتیجه رسیدن و آشکار شدن آثار آن زمان لازم است.

سید ابراهیم حسینی، ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: از نظر ما، مجموعه جامعه، یعنی شورا، شهرداری، همه دستگاه های اجرایی و نظارتی، اصحاب رسانه، یاوران شورا و نخبگان یک مجموعه هستند و باید ما را در برنامه ها یاری دهند. چرا که همه ما به صورت مشترک، در برابر این جامعه مسئولیت داریم.

رئیس شورا اسلامی شهر همچنین گفت: این نوید را می دهم که آینده بسیار خوب و مناسبی که رضایت مندی مردم را به دنبال داشته باشد، پیش رو خواهیم داشت و امیدواریم طلیعه ای باشد که هر چه بیشتر پیش می رویم، شاهد اتفاقات خوب بیشتری در شهر باشیم.

ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه ۹ شهرداری شیراز، در این آیین با اشاره به نقش توکل در اراده انسان ها، گفت: شهرداری با توکل به خداوند، تمام نقاط ضعف شهری را با دقت رصد کرده و نوع انتخاب مردم به گونه ای بوده که شهردار کلان شهر شیراز، در هنگام نظارت بر عملیات اجرایی در معابر خاکی، با افتخار اعلام کند که اقدامات انجام شده در نهضت آسفالت برای رفع محرومیت از چهره این شهر است.

سیده مریم حسینی افزود: نهضت آسفالت فقط به عنوان طرحی برای بهبود زیر ساخت شهری نیست، بلکه اقدامی برای حل مشکلات شهری و رفع نیاز شهروندان است.

بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز

به گزارش ایسنا، صبح دوشنبه ۱۶ مرداد خبرنگاران حوزه شهری با همراهی شماری از معاونان و مدیران و مسئولان شهرداری از کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز بازدید کردند و در جریان روند و توان تولید این واحد قرار گرفتند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز  هم در حاشیه این بازدید گفت: معدن دوکوهک شهرداری ۵۴ هکتار مساحت و یک سنگ شکن مدرن دارد و بهترین ماسه را تولید می‌کند.

علی حسین عباسی، با تاکید بر اینکه شروع جهش آسفالت و تهیه بتن های شهر از این کارخانه است، اظهار کرد: در این کارخانه، آب بازیافت می شود و هیچ گونه هدر رفتی در تولید مصالح وجود ندارد. 

عباسی با بیان اینکه در تولید آسفالت ۷۵ درصد مصالح نو و ۲۵ درصد مصالح حاصل از تراش و ترمیم، استفاده می‌شود، گفت: این کارخانه از واحدهای مدرن، مجهز و به روز تولید آسفالت به شمار می‌رود و تنها ۲ نمونه مشابه در خاورمیانه دارد؛ واحدی که از نظر تولید صدا و آلاینده در سطح استاندارد بوده و ظرفیت آن ۲۴۰ تن در ساعت است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد که برای اجرای طرح نهضت آسفالت هر ساعت ۱۸۰ تن و روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت تولید خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز گفت: کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز، بزرگترین واحد تولیدی آسفالت کشور می‌شمار می‌رود و سنگ معدن آن نیز متعلق به شهرداری‌ست و تنها قیر آن خریداری می‌شود.

محمد امین نهضت آسفالت را یک جهش بزرگ عمرانی ارزیابی و اعلام کرد: جهش آسفالت به عنوان یازدهمین جهش عمرانی کلانشهر شیراز در نظر گرفته شده است که در قالب آن ۶ میلیون متر مربع به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی آسفالت در معابر و کوچه های خاکی شهر شیراز اجرا می شود.

امین گفت: علت نامطلوب بودن وضعیت آسفالت معابر شیراز، عمدتا حفاری‌های انجام شده برای فعالیت عمرانی سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

معاون شهرداری شیراز، با بیان اینکه نظم بخشی به جریان اجرای حفاری‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف، گفت: اگر حفاری انجام نشود یا اینکه اجرای طرح‌های عمرانی دارای نظم باشد، مدت زمان طولانی می‌توان وضعیت آسفالت را در سطحی مطلوب داشت.

محمود صفایی عضو شورای اسلامی شهر و ناظر شورا  در منطقه هفت نیز در آغاز عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزارمیلیارد ریال با مساحت ۶ میلیون متر مربع گفت: یازدهمین گام جهش عمرانی شهرداری شیراز به جهش آسفالت معابر رسیده است، گامی که در کسب رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری است.

او با اشاره به اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال مورد نیاز برای اجرای گام یازدهم جشنواره جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: رویکرد و هدف جهش آسفالت، مناطق محروم، کم برخوردار و معابر خاکی است‌. ناظر شورا در منطقه هفت شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح معابر و محلات کم‌برخوردار در سطح منطقه هفت نسبت به سایر مناطق بیشتر است حجم عمده ای از مساحت جهش آسفالت را به خود اختصاص می دهد.

صفایی با اشاره به اینکه خواسته عمده مردم منطقه هفت افزایش سطح آسفالت معابر و کوچه های خاکی است عنوان کرد: جهش آسفالت در کنار افزایش رضایتمندی باعث بهبودی عبور و مرور و بهداشت محیط ساکنان خواهد شد. این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: طی اجرای یکساله این گام از جهش عمرانی شاهد ارتقای کیفیت سطح معابر و خیابان ها خواهیم بود.
صفایی اظهار امیدواری کرد: با اجرای جهش آسفالت بخش عمده ای از درخواست های مردم در بخش آسفالت معابر و کوچه ها پاسخ داده خواهد شد.

افسانه خواست خدایی عضوهئیت ریسه شورای شهر و رییس کمیسیون برنامه و بودجه در آغاز یازدهمین گام عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزارمیلیارد ریال با مساحت ۶ میلیون متر مربع در سطح معابر مناطق ده گانه شهرداری شیراز گفت: منطقه هفت یکی از مناطق کم برخودار شهردار شیراز است که در تلاش هستیم با سیاست گذاری در شورای شهر و رویکرد توزیع متوازن خدمات شهری و عمرانی وفرهنگی در سطح مناطق مختلف شهرداری اقدامات انجام شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در جهش آسفالت تمام مناطق یازده گانه مدنظر قرار دارند اما با توجه به رویکرد و سیاست کلی توزیع عادلانه پروژه ها در کمیسیون عمران شورا از سال گذشته، برخی از مناطق شهرداری از جمله 7،9و 5 ,2 و 3 در اولویت جهش اسفالت با توجه سطح کوچه های خاکی قرار دارند.
خواست خدایی با اشاره به سطح 6 میلیون مترمربع توزیع اسفالت در سطح مناطق با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال در یازدهمین گام جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: در گام یازدهم به دنبال توزیع متوازن آسفالت در سطح معابر خاکی و فرسوده هستیم.

به گفته عضو هیئت ریسه شورای شهر شیراز، این جهش، بستری را فراهم خواهد کرد تا شهرداری بتواند خدمات و سیاست گذاری های که ملاک عمل شورای اسلامی شهر شیراز است به شکل متوازن اجرایی شود .
خواست خدایی ادامه داد: پروژه های جهش و انقلاب عمرانی از سال گذشته در کمیسیون عمران و حمل و نقل کلید خورده است و بی شک با اجرای صحیح سیاست های شورا توسط شهرداری ان شاءلله شاهد تحولات خوبی برای شهر و شهروندان خواهیم بود.

انتهای پیام /  108
181 کلیک ها  سه شنبه, 17 مرداد 1402 08:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا