کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالاهای قاچاق سلامت محور در فارس

  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در یک سال گذشته بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور در فارس کشف و معدوم شده است.

راستین آنلاین :محمدجواد راعی دوشنبه ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تولید و توزیع نان کامل در شیراز، گفت:  توزیع نان کامل از شانزدهم بهمن در ۱۷ نانوایی شیراز به صورت آزمایشی آغاز شده است و به مدت ۱۰ روز، از ساعت ۹ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح، با استفاده از آرد یارانه‌ای ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه تهیه نان کامل سخت تر و نیازمند زمان پخت بیشتر، زمان ‌تخمیر بیشتر و هزینه کارگری بیشتر است، افزود: بر همین اساس قیمت نان کامل بسیار بیشتر خواهد بود، اما با حمایت مسئولان فارس تلاش شده که این نان با قیمت مناسب در اختیار مردم شهر شیراز قرار گیرد.

راعی درباره مزایای مصرف نان کامل به کاهش کلسترول، پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها، کاهش خطر سکته‌های قلبی، کاهش خطر استرس اکسیداتیو و در نتیجه کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، کاهش دیابت نوع ۲، کاهش چاقی و کاهش خطر مرگ و میر اشاره و ابراز امیدواری کرد تا این طرح در سراسر کشور نیز توسعه یابد.

او با اعلام برنامه‌های کلان و نوآورانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پیگیری ویژه برای احیا و راه‌اندازی مجدد سه اتاق تمیز (کلین روم) در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، نمازی و بیمارستان آنکولوژی امیر؛ گسترش و توسعه داروخانه ویژه معاونت غذا و دارو، برگزاری نمایشگاه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در تیر ۱۴۰۱، برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی در آذر ۱۴۰۱، برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در آذر ۱۴۰۱ و برگزاری پنجاه نشست تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی پس از اجرای طرح دارویار خبر داد.

صدور پروانه تولید محصولات دانش بنیان برای نخستین بار در کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مهمترین دستاوردهای این دانشگاه در حوزه غذا و دارو، از صدور پروانه تولید «پروب های سونوگرافی و اکو کاردیوگرافی» از محصولات دانش بنیان با فناوری پیشرفته برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: صدور پروانه تولید تجهیزات اندوسکوپی قابل انعطاف شامل گاستروسکوپ – سیستوسکوپ -کلونوسکوپ و برونکوسکوپ نیز از دیگر محصولات دانش بنیان با فناوری پیشرفته‌ای است که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

راعی اضافه کرد: کاهش ۳۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی؛ کسب رتبه نخست در حوزه مدیریت نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی در بین معاونت‌های غذا و دارو کشور؛ توسعه چارت سازمانی آزمایشگاه مرجع غذا و دارو و همچنین تشکیل دو اداره جدید « اداره تجویز و مصرف منطقی دارو» و «اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور» در این معاونت نیز از دیگر دستاوردهای مهم این معاونت در سال جاری است.

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالاهای قاچاق سلامت محور

او در ادامه از تشکیل کارگروه کالاهای سلامت محور در معاونت غذا و دارو دانشگاه خبر داد و گفت: طی پیگیری‌ها و نشست‌های مشترک با دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی استان، در یک سال گذشته بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور کشف و معدوم شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از انجام ۵۵۰۰ بازدید، بازرسی و نظارت گسترده بر داروخانه‌ها با هدف نظارت بر حسن اجرای طرح دارویار در استان فارس خبر داد که از تیر امسال، همزمان با شروع طرح دارویار در سراسر کشور آغاز شده است.

راعی بیان کرد: ساخت کیت‌های تشخیص گونه‌های جانوری در فرآورده‌های گوشتی با روش PCR به جای خریداری کیت‌های خارجی و کسب رتبه سوم شرکت در آزمون‌های مهارت آزمایی باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی از دیگر دستاوردهای مهم حوزه غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سال گذشته تاکنون بوده است.

انتهای پیام /  108
407 کلیک ها  سه شنبه, 18 بهمن 1401 09:55
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا