مشارکت شهرداری شیراز با سایر دستگاه ها باید متناسب باشد

مشارکت شهرداری شیراز با سایر دستگاه ها باید متناسب باشد
   
مشارکت شهرداری شیراز با سایر دستگاه ها باید متناسب باشد |||| ||||

شهردار شیراز در دیدار با مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز و جمعی از معاونان گفت : شهرداری شیراز و شرکت توزیع برق سابقه همکاری و فعالیت خوبی دارند که ماحصل آن ارائه خدمات به مردم بوده است.

به گزارش راستین آنلاین سید احسان اصنافی  افزود : مردم همه ما را در یک کشتی می دانند و برآیند عملکرد همه ما مورد توجه است.

 

به گفته شهردار شیراز تلاش و سیاست ما همکاری و هم افزایی در جهت خدمت و تامین منافع مردم است.

 

اصنافی در ادامه به پروژه های شهری پرداخت و متذکر شد: مشارکت شهرداری شیراز با سایر دستگاه ها و ارگان ها باید متناسب باشد.

 

او برای مثال به خیابان 24 متری حاج عزت الله فهندژ سعدی اشاره کرد و گفت: پروژه احداث خیابان 24 متری حاج عزت الله فهندژ سعدی یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار در شهرک سعدی است که اجرای آن می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفی این شهرک و رفاه شهروندان داشته باشد.

 

شهردار شیراز اضافه کرد: اگرچه برای اجرای این پروژه اقدامات خوبی نظیر تملک املاک مورد مسیر، نصب پایه های چراغ برق و لوله گذاری آبهای سطحی به طول حدود یک کیلومتر توسط شهرداری صورت گرفته، اما اجرای کامل پروژه، مستلزم جابجایی دیگر تاسیسات زیر زمینی با همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های مربوطه برای تسریع در انجام پروژه است.

 

او با بیان اینکه منابع انرژی‌ های تجدیدناپذیر علاوه بر سرعت بالای مصرف، اثرات نامطلوبی بر محیط زیست دارد، اذعان داشت: پیگیر استفاده از انرژی های نو از جمله خورشید در بخش های مختلف شهرداری شیراز هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران مجموعه‌های توزیع برق و شهرداری شیراز، گفت: خوشبختانه هماهنگی‌ بین مجموعه‌های توزیع برق و شهرداری شیراز به واسطه تعاملات مناسب، ارتقاء یافته و به سطح مطلوبی رسیده است و به منظور بهبود و ارتقا مستمر پیشنهاد معرفی نماینده ارتباطی میان دو سازمان و تبادل وب سرویس جهت تسهیل ارایه خدمات شهری مطرح گردید.

 جلال زراعت پیشه خاطرنشان کرد که براین اساس باید از نگاههای بخشی و سازمانی فراتر رفته و با دیدی جامع نگر در مسیر بهبود و توسعه همکاریهای بین سازمانی و در نهایت ارتقا نظام اداری تلاش کنیم.

زراعت پیشه وجود تعامل بین بخشی را منجر به رقم خوردن رویدادها و ارائه خدماتی مطلوب به لحاظ کمی و کیفی به شهروندان دانست و گفت: یکی از مصادیق همکاری بین 2 مجموعه توزیع برق و شهرداری شیراز را می‌توان در بحث نوسازی و بهسازی روشنایی معابر در محدوده‌های تاریخی و گردشگری و زمینی کردن شبکه بویژه در مناطق اطراف شهرداری شیراز و شاه بیت این همکاری جرای طرح روشنایی معابر در بلوار ارم و بلوار ازادی و ادامه آن از فلکه گاز تا حافظیه و ... را می توان به عینه دید.

زراعت پیشه گفت: شرکت توزیع برق با توجه به مسائل مالی و قوانین موجود امکان اجرای طرح ها به صورت هوایی را دارد، اما با همکاری شهرداری‌ها می‌توان شبکه را زمینی و متناسب با هر بافت و فضای موجود شهری طراحی و اجرا کرد.

او با بیان اینکه طرح‌های مشترکی در دستور کار قرار دارد که امیداست با همراهی شهردار جدید شیراز، تسریع شده و گسترش یابد، گفت: از جمله این طرح‌ها که به زیبایی و ایمنی بیشتر شهر کمک خواهد کرد، زمینی کردن بخش‌هایی از شبکه بویژه در مناطق مرکز شهر و مناطق گردشگری و همینطور محدوده‌های خیابان دانش‌آموز، خیابان همت، خیابان عفیف آباد و بلوار جمهوری است.

 زراعت‌پیشه یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه را اجرا و تکمیل قرارداد تامین روشنایی، حد فاصل میدان الله تا میدان نمازی بیان و خاطرنشان کرد که بخشی از این طرح بر عهده شهرداری و بخشی بر عهده شرکت توزیع نیروی برق شیراز است.

او یکی از مسائل مطروحه در جلسه با شهردار و معاونان شهرداری شیراز را، استفاده غیرایمن برخی پیمانکاران از امکانات و تجهیزات شبکه توزیع برق دانست و تاکید کرد که امکان بهره‌برداری مجاز و ایمن از شبکه، با هماهنگی وجود خواهد داشت و این موضوع منجر به فعالیت ایمن خواهد بود.

زراعت پیشه با اشاره به اینکه در جلسه یادشده، موضوع پدافند غیرعامل نیز مطرح شد، گفت: درخواست ما اینست که مجموعه مدیریت شهری، زیرساختی را فراهم کند که در شرایط خاص اگر با قطع یکباره برق مواجه شدیم، در مسائل ترافیکی و ایمنی، خصوصا در تامین برق چراغهای راهنمایی، دوربین‌های نظارتی و حتی روشنایی معابر، دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز یکی از اتفاقات خوب حاصل تعامل 2 مجموعه را، استفاده از درختان متناسب در محدوده شبکه‌های برق دانست و گفت: بسیاری از رخدادها در شیراز که به واسطه هماهنگی بین بخشی حادث شده، منجر به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و رفاه حال آنان است.

زراعت پیشه همچنین گفت: یکی از مسائل مد نظر شهرداری، تامین برق اماکن مذهبی خصوصا مساجد بود، که برای اطلاع شهردار تاکید شد که برای مساجد یک انشعاب25 آمپر به شکل رایگان تامین می‌شود اما تامین برق مورد نیاز اماکن تجاری، زایر سرا و .. متعلق به مساجد، نیازمند خرید اشتراک جداگانه خواهد بود و برق آن نیز رایگان نیست.

این جلسه با حضور شهردار و معاونان شهرداری و مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق شیراز برگزار شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
349 کلیک ها  سه شنبه, 02 آذر 1400 08:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا