اگر واکسیناسیون سریع انجام نشود به پیک ششم وصل خواهیم شد/عاشقان حسینی در انتظار صدور مجوز راهپیمایی بزرگ

اگر واکسیناسیون سریع انجام نشود به پیک ششم وصل خواهیم شد/عاشقان حسینی در انتظار صدور مجوز راهپیمایی بزرگ
   
اگر واکسیناسیون سریع انجام نشود به پیک ششم وصل خواهیم شد/عاشقان حسینی در انتظار صدور مجوز راهپیمایی بزرگ |||| ||||

معاون استاندار فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لامبدا کشنده تر و مسری تر است ، گفت :باتوجه به شرایط موجود برای راهپیمایی اربعین حسینی کشور عراق باید برای پذیرش زائران ایرانی اطلاع رسانی کند و هنوز برنامه ای اعلام نشده است.

 
جانشین استاندار فارس در ستاد مقابله با کرونا امروز (چهارشنبه 10 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: هنوز زمان خروج از پیک پنجم مشخص نیست و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا به درستی و مطلوب نباشد به پیک ششم وصل خواهیم شد .
 
 
 
به گزارش راستین آنلاین عبدالرضا قاسم پور افزود : در حال حاضر ۲۵ درصد تست های کرونا در فارس مثبت و این آمار در جهرم و لار به ۴۰ درصد است .
 
او با بیان اینکه درصد بهبودی ۹۶ درصد شده است ،تصریح کرد ::۶ هزار و ۱۷۶ نفر تاکنون در استان در پی ابتلا به کرونا جان باخته اند.
 
بیش از یک میلیون در واکسن تزریق شده 
 
معاون استاندار فارس افزود: یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۶۸ دز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۰۴ دز اول بوده است.
 
او با بیان اینکه ضریب اشغال تخت های بستری ویژه نیز ۸۰ درصد است،بیان کرد: شمار بستری شدگان روزانه بیماران به ۵۱۰ نفر رسیده و ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری دائم در استان داریم .
 
 
او با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: در ستاد ملی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و استان ها فعلا اطلاع رسانی ندارند و عراق نیز باید نحوه پذیرش زائران را اطلاع رسانی کند.
 
قاسمپور همچنین با اشاره به اینکه وضعیت تجمعات و شلوغی در استان زیاد است افزود :تجمعات خانوادگی نیز باید کنترل شود و رعایت نکات بهداشتی باید به دلیل شیوع کرونای لامبدا تشدید شود.
 
اواضافه کرد: پیش بینی های لازم باید برای شیوع احتمالی لامبدا در استان فارس انجام شود.
 
به گفته قاسمپور لامبدا بسیار کشنده تر و مسری تر است و امکانات خود را باید بررسی کنیم.
 
قاسمپور با اشاره به تاثیر منع تردد شبانه در مقابله با کرونا گفت: این طرح چون در مدت طولانی اجرا شده مسلما تاثیر روزهای اول را ندارد و باید ستاد ملی مقابله با کرونا راهکارهای دیگری نیز اعمال کند البته طرح محدودیت تردد شبانه موجب کاهش ترددها و تجمعات خانوادگی شده است و از ساده انگاری جلوگیری می کند.
 
او افزود: در طرح تعطیلی سراسری و تعطیلی اصناف، کسبه و اصناف فارس همکاری بسیار خوبی در استان داشتند و در منع ترددهای بین استانی نیز نیروهای انتظامی همکاری موثری به انجام رساندند .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
248 کلیک ها  چهارشنبه, 10 شهریور 1400 21:42
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا