ذهن دانشجویان را درگیر شبهات دینی بی‌اساس نکنیم

ذهن دانشجویان را درگیر شبهات دینی بی‌اساس نکنیم
   
ذهن دانشجویان را درگیر شبهات دینی بی‌اساس نکنیم |||| ||||

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به شبهات مطرح شده در فضای دانشگاه‌ها گفت: نباید به بهانه پاسخگویی به شبهات دینی به حاشیه کشیده شوند، زیرا تمام شبهات اساس علمی ندارد و ما نباید ذهن دانشجو را گرفتار شبهات بی‌اساس کنیم.

 
حجت‌الاسلام محمد محمدیان دوشنبه ۸ شهریورماه در نشست مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: امروزه مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای جامعه دانشگاهی به‌عنوان لنگرگاه اطمینان به شمار می‌روند و این موضوع باعث عزت و سربلندی روحانیت و حوزه نهاد رهبری به شمار می‌رود.
 
این مقام مسئول افزود: گواه این موضوع براین است به هر دلیلی جایگاه مسئولیتی آنان را تغییر دهیم اساتید و دانشجویان با تغییر آن مسئول واکنش نشان می دهند و مخالفت خود را اعلام می کنند.
 
محمدیان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها روحانیت در دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها موجب سربلندی بوده ولی علی‌رغم برخی از انتقادها، مسئولان دفاتر وظیفه ‌دارند در امر ارتقای بینش سیاسی و مذهبی جامعه دانشجویی تلاش مضاعف داشته باشند تا بتوانیم رسالتی که بر عهده‌دارند را به‌درستی انجام دهند.
 
او در پاسخ به انتقاد موضوع مطرح‌ شده در جلسه، مبنی بر اینکه مسئولان نهاد باید بتوانند به شبهات پاسخگویی کنند، گفت: به همان دلیل یک پزشک قادر نیست به تمام سؤالات فوق تخصصی پزشکی پاسخ دهد مجموعه نهاد نیز وظائف تعریف‌شده‌ای دارد و نباید به بهانه پاسخگویی به شبهات دینی به حاشیه کشیده شوند زیرا تمامی شبهات اساس علمی ندارد و ما نباید ذهن دانشجو را گرفتار شبهات بی‌اساس کنیم.
 
مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: بسیاری از شبهات هدف مطرح‌شدن فرقه خاصی را دارد به همین دلیل نباید برای تبلیغ به بهانه‌های پاسخگویی بری آن تلاش شود.
 
محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع علوم معارف اشاره کرد و گفت: طبق گفته اساتید و صاحب‌نظران این علم امروزه علوم معارفی که در بین جامعه دانشگاهیان مطرح می‌شود یکی از کارآمدترین و به‌روزترین علومی است که تدریس می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا با ارائه نظرات علمی و تحقیق‌شده بتوانیم موضوعات دیگری را به این علوم اضافه کنیم.
 
او گفت: برای اصلاح و اضافه کردن برخی از تغییرات دروس معارف با حضور صاحب‌نظران ساعت‌ها جلسه برگزار شده است و این ادعا را داریم دروس معارفی که امروزه مطرح است نیاز امروز جامعه را برطرف می کند.
 
مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسئولان دفاتر نهاد باید مراقب باشند اصول را فراموش نکنند و درگیر حاشیه‌ها نشون،د گفت: گزارش‌شده برخی از مسئولان بدون اطلاع کافی درگیر موضوعات حاشیه‌ای شده و از اصل وظائفی که بر عهده‌دارند خارج‌ می‌شوند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
577 کلیک ها  دوشنبه, 08 شهریور 1400 17:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا