کنکور ۱۴۰۰ با بیش از ۸۹ هزار داوطلب در فارس برگزار می شود 

کنکور ۱۴۰۰ با بیش از ۸۹ هزار داوطلب در فارس برگزار می شود 
   
کنکور ۱۴۰۰ با بیش از ۸۹ هزار داوطلب در فارس برگزار می شود  |||| ||||

کنكور سراسری ۱۴۰۰، در روزهای چهارشنبه پنجشنبه، جمعه و شنبه ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیرماه با حضور ۸۹هزار و ۴۲۸داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

دكتر علیرضا افشاری‌فر، معاون آموزشي دانشگاه شيراز و نماينده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران درخصوص کنکور سراسری ۱۴۰۰ گفت: اين آزمون در استان فارس، در ۳۷شهرستان استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین معاون آموزشی دانشگاه شیراز ضمن اعلام این خبر، افزود: آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجی با شرکت ۸۹هزار و ۴۲۸ داوطلب در استان برگزار می‌شود که از این آمار، ۴۱هزار و۴۲4 نفر در گروه تجربی، ۸هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت کرده‌اند.

او درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها بیان کرد: آزمون سراسری گروه هنر (روز چهارشنبه صبح ۹تیرماه)، گروه علوم ریاضی و انسانی (روز پنجشنبه صبح ۱۰تیرماه)،‌ گروه تجربی (روز جمعه صبح ۱۱ تیرماه) و گروه زبان (روز شنبه صبح ۱۲ تیرماه) برگزار خواهد شد.

افشاري‌فر با تأكيد بر اينكه، براي برگزاري اين آزمون، تمهيدات لازم به‌منظور حفظ سلامت افراد و پيشگيري از شيوع ويروس كرونا صورت گرفته است، توضيح داد: امسال تعداد حوزه‌ها و روزهاي آزمون براي كاهش تراكم داوطلبان افزايش يافته و آزمون‌ها با رعايت کامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي و با نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: برای افراد معلول حوزه‌‌ی اختصاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین از داوطلبان مبتلا به کرونا با هماهنگی معاون محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک بیمارستان، آزمون گرفته می‌شود.  طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، افرادی که در زمان برگزاری آزمون‌ها مشکوک به بیماری کرونا باشند نیز، به محیط‌های اختصاصی درنظرگرفته شده هدایت می‌شوند و در مکانی جداگانه آزمون خواهند داد.

نماينده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال۱۴۰۰، در ۳۷ شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور‌ آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

افشاری‌فر درخصوص شیوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون نیز گفت: كارت‌هاي‌ شركت در‌ آزمون‌ همه متقاضیان‌ به‌همراه راهنماي شركت در آزمون از روز یکشنبه مورخ ۶ تیرماه ۱۴۰۰ تا روز سه‌‌شنبه ۸تیرماه ۱۴۰۰ براي مشاهده و پرينت، روي درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت و متقاضیان‌، براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد در تاريخ تعيين‌شده به درگاه اطلاع‌رساني نام‌برده مراجعه نموده و با واردکردن شماره سريال كارت اعتباري ثبت‌نام (12رقمي) و شماره شناسنامه يا شماره پرونده و كدپيگيري ثبت‌نام (16رقمي) و نام و نام‌خانوادگي، كدملي و سريال شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از راهنما و كارت شركت در آزمون تهيه کنند.


او افزود: متقاضیاني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند؛ بايد علاوه‌بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروه‌هاي آزمايشي دوم و سوم (گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي) خود نیز اقدام نمايند.
نماينده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: براي شركت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامي است.
 وی همچنین درباره‌ی نحوه‌ی اصلاح اطلاعاتی که احیانا به اشتباه در کارت شرکت در آزمون درج گردیده است، توضیح داد: متقاضیان درصورت مشاهده‌ی نقص احتمالی در مشخصات سجلدی شامل نام و نام خانوادگي، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع ديپلم، شماره ملي، سري و سريال شناسنامه، محل تولد، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ 12/04/1400 منحصراً به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

چنانچه نسبت به سایر اطلاعات مندرج معترض هستند، ضروري است براي بررسي موضوع صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 12:00 و بعدازظهرها از ساعت 14:00تا18:00 روزهای اعلام‌شده طبق زمان‌بندی مندرج در جدول زیر به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه به شهرستان مراجعه کنند.


آدرس واحد رفع نقص شهرستان شیراز: خیابان ساحلی غربی- مجتمع فرهنگی-رفاهی دانشگاه شیراز

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
330 کلیک ها  سه شنبه, 08 تیر 1400 14:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا