• معاون سپاه فجر فارس

توسعه در راستای شفاف سازی/لزوم داشتن برنامه‌ریزی در برپایی تریبون آزاد

توسعه در راستای شفاف سازی/لزوم داشتن برنامه‌ریزی در برپایی تریبون آزاد
   
توسعه در راستای شفاف سازی/لزوم داشتن برنامه‌ریزی در برپایی تریبون آزاد |||| ||||

 در برپایی تریبون آزاد لزوم داشتن برنامه‌ریزی برای فراهم شدن فرصت پاسخگویی به سئوالات و نقدهای مطرح شده مهم است .

به گزارش راستین آنلاین معاون سپاه فجر فارس  در نشستی صمیمی که با حضور خبرنگاران برگزار شد ، گفت :موافق برگزاری تریبون‌های آزاد هستیم  در صورتی که برنامه‌ریزی برای فراهم شدن فرصت پاسخگویی به سئوالات و نقدهای  مطرح شود.

سرهنگ پاسدار محرابی با اشاره به انتخابات پیش رو و حضور حداکثری مردم افزود :رسانه نقش اساسی در انتخابات دارد .

 در این نشست که تحت عنوان «رسانه، توسعه و مردم سالاری دینی» برگزار شد او تصریح کرد : در بخش توسعه تلاش بر شفاف سازی است .

سرهنگ پاسدار محرابی ضمن اینکه باید حرکت استانی را دنبال کنیم ، بیان کرد : رسانه با دیدگاه توسعه نقد منصفانه می کند ، نه نقد جناحی .

او تعصب سازنده نسبت به محل زندگی را امری مثبت تلقی و اضافه کرد:  حس مثبت باید منجر به رشد و توسعه شود.

معاون سپاه فجر خاطرنشان کرد: که در برخی مناطق کشور مسیر توسعه با شیب خوبی پیش رفته است و دلیل این مهم را باید در وجود همین تعصب سازنده و همدلی ارکان عملیاتی آن مناطق جست و جو کرد.

او در ادامه سخنان خود  به سند چشم انداز ١٤٠٤ اشاره کرد و گفت : پیگیری موضوعات اعلامی در این سند از کارکرد رسانه‌ها محسوب می‌شود .

محرابی عنوان کرد: فارس یکی از ٣٠ استان کشور است و توسعه آن توسعه کشور را به دنبال دارد، لذا پیگیری این سند باید با یک حرکت استانی دنبالش شود.

معاون سپاه فجر فارس، تلاش برای شفاف سازی را از کارکرد رسانه‌ها در بخش توسعه ذکر و خاطرنشان کرد: باید این پرسش را مطرح کرد که چه هستیم و چه باید بشود؟ آیا مردم فارس از سند توسعه ١٤٠٤ اطلاعی دارند؟ و آیا می‌دانند جایگاه مردم شهرستان‌ها در این سند کجاست؟

این مقام نظامی سپاه فارس با تاکید لزوم انجام نقد منصفانه بدون نگاه به چپ و راست، تاکید کرد که رسانه باید با دیدگاه توسعه، نقد منصفانه و نه جناحی، داشته باشد و در مسیر اهداف استان و مردم، مطالبه گر باشند تا اقدامات ماندگاری را رقم بزنند.

معاون سپاه فجر فارس با بیان اینکه این رسانه‌ها هستند که می‌توانند ابتدا و انتهای کار مدیران را مستند کنند، به مردم سالاری دینی هم اشاره و یکی از مصادیق این مهم را مطالبه گری دانست و گفت: مردم باید در معنای واقعی ارباب رجوع باشند.

او تصریح کرد: سهم رسانه‌ها برای بهبود وضعیت استان باید مشخص شود و مسئول ما باید همیشه در معرض سئوال قرار گیرد.

معاون سپاه فجر فارس با بیان اینکه دشمن همیشه مقابل ماست و باید دید کجا را می‌زند، گفت: باید به عنوان یک ایرانی در این باره احساس مسئولیت کنیم؛ در کدام اتفاق ناامنی هزینه زا برای ایران، دشمن ناراحت شده است؟

این مقام نظامی تاکید کرد: به عنوان یک ایرانی علاقمند به حفظ چارچوب نظام، باید به رفتارهای دشمن و رسانه‌های بیگانه دقت کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی تریبون آزاد که طی روزهای اخیر در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده و در شبکه‌های اجتماعی در حال باز نشر است هم اشاره و خاطرنشان کرد: مردم باید حرف خود را بزنند اما خاصیت تریبون آزاد این است که فرصت پاسخگویی هم وجود داشته باشد. برخی از مطالبی که از این تریبون منتشر می‌شود، تاثیر منفی بر انتخابات دارد، لذا در این باره باید هوشیاری رسانه‌ها بالاتر رود.

محرابی با اشاره به اینکه کارکرد دشمن تلاش برای ناامید کردن مردم است، لزوم توجه رسانه‌ها به استفاده از راهکارهایی برای افزایش امید و ایجاد و توسعه نشاط در سطوح مختلف جامعه را یادآور شد و گفت: ایجاد و گسترش امید و نشاط نافی انجام نقد منصفانه و مطالبه گری نیست.

معاون سپاه فجر فارس با بیان اینکه همه مسئولان در سطوح مختلف از مشکلات مردم اطلاع دارند، گفت: به نظر می رسد که رسانه باید به دنبال این باشد که چرا با وجود اطلاع از مشکلات، تاکنون نتوانسته ایم آنها را مرتفع کنیم.

او با یادآوری اینکه در ساختار سیاسی همه جوامع، موضوع بررسی صلاحیت افراد داوطلب انتخابات مد نظر قرار دارد و در شکل اجرا متفاوت است، خاطرنشان کرد: باید در جمهوری اسلامی این موضوع را که چرا افراد تایید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات، گاهی ناکارآمد می‌شوند را بررسی کرد و این هم یکی از وظایف رسانه محسوب می شود.

معاون سپاه فجر فارس با تاکید براینکه همه مشکلات کار دشمن و تحریم نیست، لزوم ارزیابی ایرادات موجود در ساختار مدیریتی توسط رسانه را یادآور و متذکر شد: به نظر می رسد نقش رسانه در بهبود شرایط و ایجاد بسترهای توسعه باید ابتدا توسط اهالی رسانه به خوبی درک شود.

محرابی با یادآوری اینکه رسانه هم در تولید با مشکل مواجه است، اخبار پوششی و نشست های خبری و ... را در ساختار رسانه کم اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: باید در مورد روش و راه تولید محتوای رسانه، در حوزه های مختلف، به دنبال راهکارهای اثرگذار باشیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
456 کلیک ها  شنبه, 22 خرداد 1400 16:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا