برگزاری اولین دوره مدیریت و فرماندهی سانحه با تدریس اساتید فارس

برگزاری اولین دوره مدیریت و فرماندهی سانحه با تدریس اساتید فارس
   
برگزاری اولین دوره مدیریت و فرماندهی سانحه با تدریس اساتید فارس |||| ||||

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس از برگزاری اولین دوره مدیریت و فرماندهی سانحه ویژه معاونین جمعیت هلال احمر سراسر کشور به میزبانی و تدریس مربیان استان فارس بصورت ویدئو کنفرانس خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین طیب طاهرزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: طی آخرین فعالیت علمی دبیرخانه مدیریت و فرماندهی سانحه جمعیت هلال احمر که در استان فارس مستقر است یک دوره آموزش مدیریت و فرماندهی سانحه به میزبانی فارس ، برای کلیه معاونین استانی جمعیت هلال احمر کل کشور برگزارشد .
 
طاهرزاده افزود: این دوره آموزشی توسط کارگروه تخصصی دبیرخانه مدیریت و فرماندهی سانحه کشور، وحیده سعدایی جهرمی، علی اصغر سلیم حقیقی و دکتر سید رضا بابامحمودی تدوین و توسط سعیده سعدایی، ارائه گردید .
وی ادامه داد: امروزه تمام جوامع و از جمله کشور ایران، تهدیدات، خطرات، و رویدادهای مختلفی را تجربه می کنند. از آنجا که اندازه، تناوب، پیچیدگی، و میزان تاثیر هر یک از این حوادث متفاوت می باشد سازمان هایی که برای تحقق اولویت های مقابله با سانحه وارد صحنه می شوند، برای پاسخگویی درست و به موقع، به راهکاری مشترک نیاز دارند تا با بکار گیری اصولی استاندارد منابع خود را به اشتراک گذارند، به صورتی هماهنگ، انواع حوادث را مدیریت کنند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اینکه در سامانه ملی مدیریت حوادث برای تمامی رخدادها، از جمله حوادث انسان ساخت مانند، حوادث ترافیکی کوچک گرفته تا بحران ها و سوانح بزرگ طبیعی همچون سیل و زلزله راهکار دارد، بیان کرد: در همین راستا جمعیت هلال احمر استان فارس، با همراهی و هماهنگی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشکیل دبیرخانه ملی مطالعات و آموزش مدیریت و فرماندهی سانحه اقدام نموده است. 
وی افزود: سامانه ملی مدیریت حوادث (( NIMS)) یا ((National Incident Management System)) تمام سازمانهای کشوری، لشکری، غیردولتی و بخش خصوصی را هدایت می کند تا تمامی ذینفعان در کل جامعه با به کارگیری واژگان مشترک، و سیستم‌ها از یک فرآیند همسان استفاده نمایند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
403 کلیک ها  دوشنبه, 03 خرداد 1400 09:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا