• با دستور وزیر نیرو اجرا شد

آیین رونمایی از توزیع پنل های قابل حمل خورشیدی جهت بهرمندی عشایر فارس

آیین رونمایی از توزیع پنل های قابل حمل خورشیدی جهت بهرمندی عشایر فارس
   
آیین رونمایی از توزیع پنل های قابل حمل خورشیدی جهت بهرمندی عشایر فارس |||| ||||

آیین رونمایی از توزیع مرحله اول پنل های قابل حمل خورشیدی عشایری به منظور بهره مندی عشایر از نعمت برق روز سه شنبه از طریق ویدوکنفرانس با دستور وزیر نیرو انجام شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین در این آیین رونمایی استاندار فارس ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل امور عشایر ، مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس ، مجری طرح برق روستایی و عشایری شرکت توانیر تهران ، فرماندهی سپاه عشایری، مدیریت آموزش و پرورش عشایری و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
 
استاندار فارس در حاشیه این آیین گفت: اقتصاد تولیدی عشایر نیازمند سیستم پشتیبانی است و خدمات دستگاه های اجرایی باید متناسب با شرایط عشایر کوچنده به صورت قابل حمل اجرا گردد. 
 
رحیمی با بیان اینکه عشایر دارای اقتصاد تولیدی و نماد اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی می باشند ، باید مورد حمایت دولت قرار گیرند افزود : امروز با رونمایی360دستگاه پکیج قابل حمل خورشیدی عشایر از نعمت برق بهره مند می شوند، که با پیش بینی تامین برق 18 هزار خانوار عشایری کوچنده نیز لازم است در دستور کار قرار گیرد تا عشایر غیور نیز از این نعمت بهره مند شوند.
 
مقام عالی دولت در فارس اظهار داشت : عشایر به خاطر سبک زندگی ضرورت دارد در مورد تامین برق کانون های اسکان خودجوش به تعداد 88 کانون و لحاظ حق آبه شرب انسان و دام عشایری در برنامه ریزی منابع آب از سدهای استان مورد حمایت قرار گیرند. 
 
گفتنی است تعداد 2775 پنل خورشیدی با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان برای روشنایی بخشیدن به سیاه چادرهای عشایری فارس در دستور کار قرار گرفته که در این آیین 360 دستگاه پنل خورشیدی آماده تحویل و مابقی در پایان خرداد ماه 1400 تحویل خانواده های عشایری می شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز در ادامه این مراسم گفت:.تعداد خانوار مشمول دریافت سامانه در فارس، 2 هزار و 775 خانوار هستند. 

 

احمد رضا خسروی با اشاره به اینکه 360سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل آماده تحویل به عشایر استان فارس است،افزود: تحویل 2 هزار و 325دستگاه سامانه باقیمانده نیز تا پایان خرداد ماه 1400 انجام خواهد شد.

 

او اعتبار اجرای کامل طرح سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل عشایری در استان فارس راحدود 28 میلیارد تومان برآوردکرد و بیان کرد:این پنل ها علاوه بر تامین برق مورد نیاز عشایر کوچ رو می تواند به گسترش بهره مندی از انرژی های نو و جلوگیری از تخریب محیط زیست، کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش تخریب جنگل ها کمک کند.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرودرفارس افزود: در این طرح هر خانوار عشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس،خاطرنشان کرد:تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام گرفته است. 

 

همچنین ساخت بیش از 6375 دستگاه از این تجهیزات پس از طی مراحل قانونی و برگزاری مناقصه توسط بخش خصوصی و با به کارگیری از تمامی ظرفیت های تولید داخل در سالی که به" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری گردیده، به مرحله تولید رسیده است. 

 

 تعداد 2775خانوار عشایر استان فارس از این سامانه بهره مند خواهند شد. 

 

 از این تعداد هم اینک با هماهنگی اداره کل امور عشایر تعداد 360 دستگاه تحویل عشایر می گردد و باقی مانده به تعداد 2325 دستگاه تا پایان خرداد ماه به امید خداوند تحویل خواهد شد.

 

او همچنین از رونمایی از طرح جهادی بهسازی شبکه برق روستایی (بهارستان) در استان فارس خبر داد و گفت:تعداد روستاهای هدف طرح جهادی بهسازی استان فارس 600 روستا و اعتبار پروژه طرح جهادی بهسازی روستایی 90 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود تا اسفند ماه سال 1400 این طرح به پایان برسد.

 

 

 

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
500 کلیک ها  سه شنبه, 21 ارديبهشت 1400 18:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا