مواجه شدن ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی

مواجه شدن ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی
   
مواجه شدن ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی |||| ||||

استاندار فارس با تصریح این که در روز و ماههای آینده قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد، گفت: ۴۰۰ روستا و ١٤ شهر فارس دارای تنش آبی است.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ٧ اردیبهشت در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی فارس بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد و انتظار بر این است که همه مسئولان مردم را برای حضور در یک انتخابات پر شور دعوت کنند.

او با بیان اینکه انتخابات اراده‌های مردم بر سرنوشت دستگاههای اجرایی و مجلس قانونگذاری محلی را رقم خواهد زد، تاکید کرد: بخشی زیادی از امنیت و منافع ملی نیز متاثر از شرکت و حضور مردم است و نظام هم تکیه گاه اصلی خود را مردم می‌داند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: مردم هم نظام را می‌خواهند و ما هم باید دغدغه‌ها را برای یک مشارکت حداکثری پرشور فراهم کنیم.

رحیمی عنوان کرد: دستگاههای اجرایی ملکف به همکاری با ستاد انتخابات استان برابر با قانون در زمینه تامین نیروی انسانی و در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز هستند. 

او تصریح کرد: هیچ دستگاهی اعم از اجرایی و دیگر قوا که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق تبلیغ له و علیه هیچ یک از کاندیداها ندارند و در صورت بروز، تخلف برخورد لازم انجام خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با توجه به کاهش ٥٠ درصدی بارندگی‌ها، نیازمند این هستیم که در زمینه رفع مخاطرات خشکسالی، اجاره تانکر، اجاره چاه کشاورزی، تعمیر پمپ‌ها و ....برای تامین آب شرب مورد نیاز تدبیر لازم را داشته باشیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم باید در این باره منابع لازم را پیش‌بینی کند.

رحیمی به اعتبارات بخش بهداشت و درمان هم اشاره و با بیان اینکه باید از اعتبارات ملی و هم استانی و هم از ظرفیت‌هایی که قانون بودجه پیش‌بینی کرده برای ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان استان استفاده کنیم، گفت: وضعیت فعلی قابل قبول است اما باید آن را به سمت مطلوب سوق دهیم.

او خواستار تلاش بیشتر برای بهره برداری از طرح‌های بهداشت و درمان و بیمارستانی استان تا پایان امسال از جمله بیمارستان نی‌ریز، جهرم، فسا و کازرون که در مراحل نهایی قرار دارند، شد.

استاندار فارس تاکید کرد: عملیات اجرایی یکسری از بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ٧٠٠ تخت خوابی میانرود و تامین اجتماعی شیراز هم باید تسریع شوند.

رحیمی به مبحث آتش سوزی‌ها در بهار و تابستان پیش رو هم اشاره و عنوان کرد: کاهش بارندگی‌ها و افزایش زود رس گرما احتمال آتش سوزی‌ها در آینده نزدیک را افزایش می‌دهد که باید پیش بینی‌های لازم برای تامین اعتبارات و استفاده از توان ستاد بحران در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد.

او همچنین خواستار اولویت بندی پروژ های نیمه تمام استان با توجه به سرفصل‌های آب و بهداشت شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
357 کلیک ها  سه شنبه, 07 ارديبهشت 1400 15:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا