ممنوعیت سفر به شهر های قرمز و نارنجی / زرین دشت قرمز شد

ممنوعیت سفر به شهر های قرمز و نارنجی / زرین دشت قرمز شد
   
ممنوعیت سفر به شهر های قرمز و نارنجی / زرین دشت قرمز شد |||| ||||

معاون استاندار فارس با اشاره به ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در استان، اعلام کرد: شهرستان زرین دشت در وضعیت قرمز قرار دارد.  

به گزارش  راستین آنلاین  جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در فارس ممنوع است، گفت: شهرستان زرین دشت در وضعیت قرمز قرار دارد و ارسنجان، مرودشت و داراب هم وضعیت نارنجی دارند و سفر به این شهر‌ها ممنوع است.

عبدالرضا قاسم پور افزود: مسافرانی که به شهر‌های قرمز و نارنجی سفر کرده اند ۷۲ ساعت فرصت دارند تا شهر‌ها را ترک کنند در غیر این صورت مقررات قانونی اعمال و جریمه خواهند شد.

او تاکید کرد: افرادی که کرونا مثبت دارند به هیچ وجه حق سفر ندارند و نباید سلامتی خود و شهروندان را به خطر بیندازند.

قاسم پور با اظهار اینکه هموطنان سعی کنند به استان فارس سفر نکنند، اظهارداشت: سفر به شهر‌های زرد و آبی با رعایت کامل اصول بهداشتی آزاد است هرچند بهتراست که دراین شرایط سفر نکنند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: اگر سفر ضروری باشد حتما با رعایتشیوه نامه های بهداشتی انجام شود ضمن اینکه نظارت خوبی هم در بخش حمل و نقل از جمله اتوبوس ها، قطار و هواپیما انجام می‌شود و خودرو‌های شخصی هم با رعایت و احتیاط کامل و به دور از تجمع‌ها به سفر بروند تا بعد از تعطیلات نوروز دچار مشکل نشویم، زیرا اگر موج چهارم کرونا شکل گرفت بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ به جهت اینکه ۲ سال سفر نبود، سال ۹۹ کرونا و سال قبل از آن سیل در ۲۵ استان کشور در گیر کرده بود، امسال سفر‌ها با تور‌های گردشگری، خودر‌های حمل و نقل عمومی و خودر‌های شخصی مدیریت شده و لازم است هموطنان به صورت کامل تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

قاسم پور با اشاره به اینکه اسکان در هتل ها، هتل آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است، گفت:، اما اسکان در چادرها، کمپ‌های اقامتی، بوستان ها، مدارس، مهمانسرای‌های دولتی و خوابگاه دانشجویان ممنوع است و مسافران نمی‌توانند در این مکان‌ها اسکان داشته باشند.

او گفت: همچنین برای بازدید از اماکن گردشگری مجاز تدابیری اتخاد شده است و برای اماکن گردشگری پُر ازدحام نیز فروش بلیت به صورت اینترنتی فعالیت خود را شبانه روزی کرده اند وآن هم با ضوابط و شرایط خاصی که شاهد تجمع نباشیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
401 کلیک ها  سه شنبه, 03 فروردين 1400 09:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا