• عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

بودجه 1400تامین کننده نیازهای اصلی مردم نیست

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گقت: بودجه 1400تامین کننده نیازهای اصلی و اساسی مردم نیست و احتمال دارد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در همین رابطه اظهار داشت: بودجه 1400تامین کننده نیازهای اصلی و اساسی مردم نیست و دارای چند اشکال بزرگ است.
 
او در تشریح اشکالات بودجه 1400نیز گفت: ایراد نخست بودجه این است که تکیه قابل توجهی به نفت دارد در حالی که قرار بود در برنامه ششم توسعه تکیه به نفت در بودجه سالانه به حداقل برسد.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد: دولت در بودجه سال آینده فروش روزانه 2میلیون و 300هزار بشکه نفت در روز را پیش بینی کرده که با این حساب بیش از 300هزار میلیارد کسری بودجه خواهیم داشت.
 
عزیزی افزود: این بودجه تورم زا است و نمی تواند منطبق بر نیازهای واقعی کشور باشد چراکه متاسفانه فاقد یک نگاه هوشمندانه به سایر منابع درآمدی است و فراتر مالیاتی در آن بسیار دیده می شود.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه 1400تکیه بر منابع پایدار صورت نگرفته و بررسی همه جانبه آن نشان می دهد بودجه ای که بتواند در شرایط تحریم جهت رفع نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم موثر واقع شود، نیست.
 
او همچنین گفت: بخش قابل ملاحظه ای از بودجه نیز بر فروش اموال و دارایی های دولت پیش بینی شده که احتمال تحقق نیافتن آن وجود دارد و وقتی منابع و مصارف را کنار هم می گذاریم، هم خوانی نداشته و نشان می دهد عملیاتی برنامه ریزی نشده است.
 
عزیزی افزود: به همین دلایل احتمال می دهیم که لایحه بودجه دولت نتواند همه اهداف را در سال 1400محقق کند لذا باید در مجلس به آن یک نگاه جامع شود.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بودجه پیشنهادی دولت احتمال دارد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، بیان کرد: با این حال در تلاش هستیم تا دولت را متقاعد کنیم یک بودجه جامع تر، کامل تر و واقعی تر را ارائه دهد تا در این مدت باقی مانده با همکاری مجلس مشکلات را به حداقل برسانیم.
 
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
259 کلیک ها  یکشنبه, 30 آذر 1399 15:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا