فارس در وضعیت نارنجی قرار گرفت/مردم رعایت نکنند محدودیت ها بیشتر می شود

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت :وضعیت قرمز شهرستان های استان که بیش از 11 شهرستان بود به چهار شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از ایرنا عبدالرضا قاسمپور افزود: از ۳۶ شهرستان فارس، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان دارای وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: چهار شهرستان دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا شامل خرامه، داراب، زرین دشت و گراش است در این شهرستان ها ستاد مقابله با کرونا در حال برنامه ریزی است تا با تدبیر و همکاری و همراهی مردم، از وضعیت قرمز خارج شوند.

معاون استاندار فارس گفت: با توجه به همراهی مردم، شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در استان هستیم و براساس شاخص ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد شهرستان های قرمز به چهار شهرستان کاهش یافته است.

قاسمپور افزود: همچنین شهرستان های اقلید، مرودشت، کوار، فسا، فراشبند، مهر و لامرد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های دارای وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا نیز شامل لارستان، استهبان، ارسنجان، آباده، اوز، خنج، خرمبید، شیراز، سروستان، قیر و کارزین، کوه چنار، سپیدان، بوانات، جهرم، خفر، کازرون، فیروزآباد، بیضا، ممسنی، رستم، زرقان، پاسارگاد، نی ریز، بختگان و سرچهان است.

تعطیلی مراسم های فرهنگی و نماز جمعه در ۳۶ شهرستان فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در هر سه وضعیت، مراسم های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه، مساجد، مراسم های آیینی و مذهبی با تعطیلی کامل مواجه هستند.

فعالیت های آموزشی در ۳۶ شهرستان مجازی و غیرحضوری است

قاسمپور افزود: همچنین آموزش در تمامی شهرستان های فارس در مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه، صرفاً مجازی و غیرحضوری است.

نحوه فعالیت مشاغل استان فارس

وی بیان کرد: در شهرهای دارای وضعیت قرمز گروه های شغلی یک، در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و ۲ و در شهرستان های دارای وضعیت زرد گروه شغلی یک، ۲ و سه فعال هستند.

میزان دورکاری کارکنان

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان های قرمز یک سوم کارکنان، شهرستان های نارنجی یک دوم و شهرستان های زرد ۲ سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.

معاون استاندار فارس گفت: در دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری مرتبط با ماموریت های اساسی در شهرستان های قرمز یک دوم کارکنان، شهرستان های نارنجی ۲ سوم کارکنان و در شهرستان های زرد تمام کارکنان باید حضور داشته باشند.

تداوم ممنوعیت تردد شبانه در شیراز

قاسمپور افزود: در خصوص محدودیت های تردد خودرویی، ممنوعیت تردد شبانه ساعت ۲۱ تا چهار صبح صرفاً در شهرهای قرمز و نارنجی بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تداوم دارد که در استان فارس این ممنوعیت در شیراز تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برقرار است و جریمه ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان های زرد نیز محدودیت تردد خودرویی نداریم.

همکاری مردم برای شکست کرونا ادامه داشته باشد

معاون استاندار فارس گفت: رنگ بندی های جدید شهرستان های فارس به لحاظ شیوع ویروس کرونا نشان دهنده همکاری خوب مردم است.

قاسمپور افزود: میزان بستری های مبتلایان کرونا در فارس با همراهی مردم کاهش یافته و به گفته معاون وزیر بهداشت این استان یک سقوط آزاد در این زمینه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل زمستان را در پیش است، انتظار داریم مردم به همین شکل همکاری و همراهی داشته باشند، اگر مردم همکاری نکنند قطعاً در زمستان ۹۹ با چالش و مشکلات جدی مواجه می شویم.

مردم رعایت نکنند، محدودیت ها از سر گرفته می شود

معاون استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه هوا در شهرستان های جنوبی استان در حال سرد شدن است فرمانداران و اعضای ستاد مقابله با کرونا باید از هم اکنون برنامه ریزی کنند و مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی داشته باشند تا در فصل زمستان با مشکلی مواجه نشویم.

قاسمپور افزود: اگر مردم رعایت نکنند دوباره به وضعیت پرخطر و شدیدتر شیوع ویروس کرونا وارد می شویم و مجبور هستیم محدودیت ها را دوباره اعمال کنیم.

وی ادامه داد: همکاری مردم باعث شده از وضعیت قرمز شیوع کرونا به نارنجی و زرد برسیم و بازگشایی فعالیت مشاغل و اصناف را داشته باشیم و محدودیت ها برای مردم کمتر شده است اما اگر همکاری ها کمتر شود مجبور هستیم محدودیت را برگردانیم که مشکلات و سختی های آن برای مردم است.

وی اضافه کرد: مردم از برگزاری مراسم های عروسی و ختم خودداری کنند و مراسم های تشییع و تدفین با حداکثر ۱۵ تا ۲۰ نفر برگزار شود.

 بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی، مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور پیدا می‌کنند.

در این شهرستان‌ها مشاغل گروه شغلی ۲ شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه و مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی تعطیل هستند.

همچنین مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه که شامل مشاغل گروه ۲ می‌شوند در این شهرستان‌ها تعطیل خواهند بود.

مشاغل سطح سه نیز در شهرستان‌های قرمز تعطیل هستند که این مشاغل شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری می‌شوند.

همچنین مشاغل سطح چهار شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در این شهرستان‌ها تعطیل هستند.

در شهرستان‌های نارنجی مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و ۵۰ درصد کارمندان ادارات در محل کار حضور پیدا خواهند کرد.

همچنین در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد مشاغل سطح چهار تعطیل هستند و دو سوم کارکنان ادارات به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
509 کلیک ها  دوشنبه, 17 آذر 1399 13:53
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا