لزوم اثرگذاری دیدگاه‌ها فراکسیون جنوب مجلس در برنامه هفتم توسعه

 رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس با اشاره به محتویات نشست اخیر این فراکسیون با روسای مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، یادآور شد که در این جلسه بر لزوم اثرگذاری دیدگاه‌ها و مطالبات اعضای این فراکسیون به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی، تاکید شد.


به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی شنبه ۱۹ شهریور در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: در این نشست تاکید شد که در برنامه هفتم چند پروژه بزرگ باید تعریف شود تا شاهد تحقق رشد ۸درصدی اقتصادی و رشد ۱۰ درصدی شرکت های دانش بنیان ذیل اجرای این طرح‌ها باشیم.
او تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در برنامه هفتم توسعه را دیگر خواسته‌های اعضای فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی، مطروحه در جلسه یاد شده دانست.
عزیزی گفت: بحث ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، آمادگی برای سرمایه پذیری و سرمایه گذاری، تعریف پروژه‌های منطقه‌ای و توجه به مناطق ساحلی جنوب و دریا پایه شدن از دیگر موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح و قرار شد در برنامه هفتم گنجانده شود.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این نشست بحث مهم تفویض اختیار به استان‌ها و تمرکز زدایی با تاکید بر مدیریت محلی و منطقه ای با هدف مولد سازی ظرفیت‌های محلی مطرح شد که این موضوع نیز در برنامه هفتم قرار خواهد گرفت، چراکه یکی از مشکلات بزرگ و سد راه، امروز تمرکزگرایی بیش از حد است.
عزیزی با تاکید بر هم گرایی استان‌های جنوبی کشور، عنوان کرد: تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در جنوب کشور موضوع محوری دیگر جلسه مذکور بود که با توضیحات دقیق نمایندگان به رئیس مجلس ورئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرح پروژه‌ها همراه شد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه فراکسیون جنوب کشور از بزرگ‌ترین فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی است، گفت: در این فراکسیون نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و یزد عضویت دارند.
رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس خاطرنشان کرد: نظرات و تصمیمات این فراکسیون می‌تواند تاثیرات بسیاری بر معادلات منطقه‌ای بگذارد لذا امیدواریم با این ظرفیت بتوانیم عقب ماندگی‌های جنوب کشور را به ویژه در حوزه زیرساخت‌های مهمی چون راه، ریل، آب و... هر چه سریع تر برطرف کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
174 کلیک ها  شنبه, 19 شهریور 1401 20:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا