عدم درک صحیح از نیازها، سرمایه گذار را از فارس فراری می‌دهد

عدم درک صحیح از نیازها، سرمایه گذار را از فارس فراری می‌دهد
   
عدم درک صحیح از نیازها، سرمایه گذار را از فارس فراری می‌دهد |||| ||||

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت های استان فارس در حوزه انرژی گفت: عدم درک صحیح از نیازهای استان، سرمایه گذار را از استان فارس فراری می دهد.

به گزارش راستین آنلاین   ابراهیم عزیزی در نشست شورای راهبردی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس که در محل شرکت زاگرس جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: انتظاری که از شورای راهبردی می رود این است که ۴پروژه مهم خط پروپیلن، خط فرآورده های نفتی، پتروشیمی و احداث پالایشگاه که اولویت استان فارس در حوزه انرژی است را دنبال و از توجه به موارد بی اهمیت پرهیز کند. 

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توانایی در جذب سرمایه گذاران افزود: ظرفیت های خوبی برای جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی و سایر موارد در استان وجود دارد اما متأسفانه با بی تدبیری آنها را فراری می دهند زیرا در جذب سرمایه گذار مسائل کلان را رها کرده و به موارد جزئی می پردازند. 

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز باید سرمایه گذار را حفظ و حمایت کرد نه اینکه با عدم درک صحیح از نیازهای استان، او را فراری داد. 

  به گفته عزیزی این بی تدبیری ها و عدم درک صحیح از نیازها و اولویت های استان موجب شده سرمایه گذار سرمایه خود را در استان های دیگر به کار ببندد. 

عزیزی با اشاره به عقب ماندگی های استان فارس در حوزه انرژی و تاکید بر استفاده از ظرفیت های ملی برای جبران عقب ماندگی ها گفت: امروز در راس دولت سیزدهم، رییس جمهوری پرتلاش و مردمی قرار دارد که می توان از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن برای توسعه استان استفاده کرد لذا با نگاه های کوتاه  نباید خود را درگیر مسائل جزئی نمود. 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت ها را نیازمند نگاه های نو و به روز دانست و افزود: وقتی صحبت از شورای راهبردی می شود منظور پیگیری مسائل کلان در یک حوزه خاص است چراکه راهبرد افق روشنی دارد و با نگاه های کوچک اجرایی متفاوت است. 

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای راهبردی باید هدف اصلی تشکیل این شورا را که توسعه و تقویت زیرساخت های استان در  حوزه انرژی با توجه به سه معیار زمان، هزینه و منافع است، گم نکند تا نشست های آن منتج به نتایج کاربردی شود. 

عزیزی در ادامه بر بررسی علمی کشیدن خط پروپیلن به فارس تاکید کرد و گفت: مصوبه دولت برای احداث این خط گرفته شده اما اگر تولید آن در استان به صرفه تر باشد، می توان روی این پروژه مطالعه کرد که شورای راهبردی باید آن را دنبال کند و نتیجه را اعلام نماید تا تعیین تکلیف شود. 

در ادامه این نشست اعضا به بررسی اولویت های حوزه انرژی استان پرداخته و پیشنهادات خود را برای تسریع در انجام پروژه ها ارایه کردند. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
762 کلیک ها  جمعه, 26 فروردين 1401 11:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا