آینده روشنی پیش روی فارس قرار دارد

آینده روشنی پیش روی فارس قرار دارد
   
آینده روشنی پیش روی فارس قرار دارد |||| ||||

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، تعامل و هماهنگی در سطح این استان و بین مدیران و نمایندگان مجلس را مناسب ارزیابی و تاکید کرد که با تداوم این تعامل و استمرار حرکت‌های آغاز شده، آینده روشنی پیش روی فارس خواهد بود.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آذر شیراز، با اشاره به تاکید همه علما و فقها بر واجب بودن اطاعت امر ولی فقیه زمان، تاکید کرد که اگر امروز مردم با مشکلات دشواریهایی مواجه هستند، ناشی از بر زمین ماندن توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری است.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت الله شهید دستغیب، به بخشی از وصیت نامه امام جمعه فقید شیراز اشاره و تاکیدات آیت‌الله دستغیب در خصوص برزمین نماندن کار واجب را یادآوری کرد.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه، همه فقها، اطاعت امر ولی فقیه را از واجبات برشمرده‌اند، خاطرنشان کرد که بر زمین ماندن حرف‌های مقام معظم رهبری، به معنای انجام نشدن واجب و زحماتی که مردم امروز متحمل می‌شوند ناشی از همین بر حرف‌های برزمین مانده است.
 
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد که تلاش فردی را باید معطوف به این کنیم که در بعد شخصی گناهی انجام ندهیم و در بعد اجتماعی هم تلاش ما معطوف به ترغیب مدیران برای جلوگیری از حرام باشد.
 
او با اشاره به اینکه شهید دستغیب بر این نکته تاکید کردند که خدا را در هر حال حاضر بدانید، یاداور شد که انقلاب اسلامی انقلاب تحول در معرفت است، به این شکل که انسان به جایی برسد که جز خداوند نبیند.
 
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نازعات، در خصوص حادثه بزرگ قیامت و لزوم توجه انسان به اینکه باید جوابگوی اعمالش باشد، یادآوری کرد و تذکراتی داد.
 
امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز ضمن اشاره به سخنان امیرالمومنین حضرت علی(ع)، در خصوص تقوا، نظم و اصلاح ذات البین؛ این سه نکته را کلید نتیجه بخش بودن همه تلاشها دانست.
 
آیت‌الله دژکام، زادروز فرخنده حضرت زینب کبری(س) را نیز به همه خصوصا پرستاران که این روز به نام آنان نامگذاری شده است تبریک و تهنیت گفت و با بیان اینکه آن حضرت در همه عرصه‌های زندگی، الگویی بی بدیل بوده، خواستار توجه جدی به رفع مشکلات و مسائل پرستاران شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به سالروز تاسیس نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام(ره) در ۱۹ آذر سال ۱۳۶۳ اشاره و بر اهمیت کار این نهاد ارزشمند، تاکید کرد.
 
امام جمعه شیراز یکی از مباحث مهم را بحث نقشه مهندسی فرهنگی کشور دانست و گفت: یکی از اهداف انقلاب، شناساندن و معرفی صحیح فرهنگ اسلامی به عنوان یک کار بزرگ و پر زحمت است.
 
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه برخی تصور میکنند که آشنایی اجمالی با فرهنگ اسلامی کافیست، گفت: چرا گمان می‌کنیم آشنایی با فرهنگ دینی کار آسانی است، باید به کارشناسی در حیطه دین، مانند کارشناسی در سایر امور، احترام بگذاریم.
 
امام جمعه شیراز با یاداوری اینکه بارها گفته است که در زمینه بهداشت و درمان مقلد متخصصان هستیم، گفت: اینکه مراجع عظیم الشان ما واکسن می‌زنند به معنای آنست که اسلام دین عقلانیت است، متخصص واکسن را مفید می‌دانند، تجربه هم ثابت کرده و عقلا و علما هم آنگونه عمل کرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد که دشمنان قصد دارند کاری بر سر ما بیاورند که تصور کنیم مدیریت اسلامی قابلیت اجرایی ندارد، حال آنکه آنچه قابلیت اجرا ندارد، مسیحیت و دین یهودی پوسیده شما بوده است.
 
امام جمعه شیراز، دین اسلام ناب محمدی را تنها مسیر نجات و راهنمای صحیح زندگی بشریت دانست که تمام احکام و توصیه‌های ان بر پایه عقل و منطق قرار دارد و قابل رد کردن نیست.
 
آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه فارس، اولین استانیست که سند مهندسی فرهنگی را برای چهارسال آینده، تدوین و در حضور رئیس جمهور از آن رونمایی کرده است، اجرای آن را یک وظیفه مهم و خطیر دانست و از همه مدیران و مردم خواست که در این میدان پای کار بیایند.
 
امام جمعه شیراز در بخشی از این خطبه، با اشاره به حضور مدیران جوان در راس دستگاه‌های فرهنگی استان فارس، بر لزوم بهره گیری از دانش و تجربه پیران فرهیخته و آگاه از سوی این جوانان تاکید و از افراد باتجربه درخواست کرد که ضمن نظارت و هدایت این جوانان، خطاپوشانه رفتار کنند.
 
آیت‌الله دژکام در ادامه با قدردانی از مدیریت ارشد استان فارس، هماهنگی و تعامل بین مدیران اجرایی،  مجلس و دیگر مسئولان در همه بخش‌های این استان را مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که با تداوم این روند شاهد رفع تدریجی مشکلات و مسائل باشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
557 کلیک ها  جمعه, 19 آذر 1400 18:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا