اهمیت انتخاب شهردار ضرورتی اجتناب ناپذیر است

اهمیت انتخاب شهردار ضرورتی اجتناب ناپذیر است
   
اهمیت انتخاب شهردار ضرورتی اجتناب ناپذیر است |||| ||||

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، اهمیت انتخاب شهردار مطلوب شهر شیراز توسط منتخبین شورای ششم ضرورتی اجتناب ناپذیر است و این انتخاب باید در نظر گرفتن شاخص‌های کلیدی و معیارهای اصولی و با نظر به شرایط اختصاصی شهر انجام شود.

محمود رضایی کوچی آز آغاز فعالیت شورای ششم از ۱۴ مرداد ماه جاری خبر داد و با اشاره به اینکه فعالیت شورای پنجم از اول شهریور سال ۹۶ آغاز شد، گفت: پیرو تصویب قانون اصلاحیه شوراها و انتخاب شهرداران پیش‌بینی شد که زمان آغاز به کار شورای هر دروره ۱۴ مردادماه باشد و لذا طبق این قانون ۱۳ مرداد ماه پایان فعالیت دوره پنجم شوراها است.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، او با عنوان اینکه شورای پنجم در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی  اجتماعی در چهار چوب ۳۴ بند ماده ۸۰ قانون شوراها مصوباتی داشته است، اظهار کرد: در شورای ششم باید بیش از پیش در راستای بررسی و شناخت کمبودها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی و تهیه طرح و پیشنهاد برای رفع این کاستی‌ها در راستای قانون تلاش شود.

معاون امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه در راستای فعالیت شورای ششم باید شکاف میان مردم و متصدیان امور کمتر شود، اظهار کرد: شیراز، کلانشهری با ویژگی‌های خاص و دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد است که لیستی از کارهای نیمه تمام و بر زمین مانده در تمام حوزه‌ها در این شهر موجود است ؛ لیستی که شناسایی و اقدام در راستای موارد مهم موجود در آن می تواند این کلان شهر را در مسیر جدی عمران ، توسعه و آبادانی قرار دهد.

رضایی گفت: شورای شهر به عنوان مهمترین عامل اداره هر شهر، می‌توانند تضمین کننده منافع شهروندان باشند و نقش مهمی در بهبود عملکرد شهری بازی کند.

به گفته او، کسی انتظار انجام معجزه از شوراهای شهر را ندارد و قطعا در یک دوره چهارساله نمی‌توان طومار مشکلات شهری را در هم پیچید اما یک شورای شهر فعال و وظیفه شناس با در اختیار داشتن افراد متخصص و صاحب تجربه در طول حیات خود با کمک شهردار منتخب خود و به واسطه  رایزنی با دولت و مجلس و همچنین استفاده از ابزارهای نظارتی در اختیار، می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کرده و برای اتفاقات مثبت شهری ریل گذاری کند.

معاون امور عمرانی استانداری فارس توجه به روح و روان شهر را در راستای فعالیت‌های شورای ششم ضروری دانست و گفت: قطعا توجه صرف به جنبه فیزیکی شهر و بی اعتنایی به روح و هویت شهری و نیز نیاز محلات و محله محوری و تامین رفاه آنها نمی‌تواند عملکرد مثبتی را از شورای شهر بر جا بگذارد.

رضایی خاطرنشان کرد: شوراهای شهر موظفند بر حسن اجرای مصوبات و طرح‌های مصوب خود در امور شهری نظارت کنند و در همکاری تنگاتنگی که با شهرداری دارند، امور شهر را پیش برده و شرایط محیطی و اجتماعی زندگی شهروندان را ارتقا دهند.

او بر ضرورت فعالیت شوراهای شهر فارغ از جریانات فکری و سیاسی و حاشیه سازی تاکید کرد و گفت: تنها در این صورت است که می‌توان انتظار عملکردی درخور و قابل قبول از شورای ششم داشت.

معاون امور عمرانی استانداری فارس به نقش شهرداری‌ها در مدیریت شهری و توانایی آنها در ارتقای زیرساخت‌های عمرانی به صورت برنامه ریزی شده و در مشارکت با حمایت‌های دولتی هم اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری  مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد شهری بوده و بیشترین نقش را در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد.

رضایی عنوان کرد: در این راستا انتخاب نظر اعضای شورای ششم در انتخاب فردی است که قرار است سکان هدایت یک شهر را طی ۴ سال در اختیار گرفته و آینده آن را رقم بزند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون استانداری فارس افزود: آنچه مسلم است شهردار منتخب شورای ششم باید تخصص‌های مختلفی در حوزه‌های مدیریت شهری و سایر حوزه های مرتبط داشته باشد و در صورت غفلت در این انتخاب زیان غیر قابل جبرانی بر پیکره شهر وارد خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
312 کلیک ها  چهارشنبه, 13 مرداد 1400 14:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا