اشتباه خیابانی درباره استاد دهداری

اشتباه خیابانی درباره  استاد دهداری
   
اشتباه خیابانی درباره  استاد دهداری
|||| ||||
 جواد خیابانی اخیرا مستندی درباره تاریخچه باشگاه شاهین وبرخی حواشی آن ساخته است که بخش هایی از آن با واقعیت انطباق ندارد .
خیابانی در بخشی از مستنددرباره اختلاف زنده یاد استاد دهداری معلم اخلاق و شخصیت برجسته فوتبال ایران و آسیابادکتر اکرامی بزرگ بنیانگذار شاهین بدون توجه به حقیقت ماجرا تفسیر خود را به غلط مبنی برسهم خواهی استاد دهداری بیان می کند.
 بیان این خلاف واقع مورد نقد واعتراض خانم شیدا دهداری دختر مرحوم دهداری و بسیاری از علاقه مندان زنده یاد استاد دهداری قرار می گیرد. سرکارخانم شیدا دهداری که ازنوجوانی تا کنون پیگیر مسائل مختلف اجتماعی و ورزشی و مطالب واظهار نظرها درباره پدرخویش است در مصاحبه ای واقعیت ماجرا را به طور کامل و به درستی بیان می کند.اوبااستناد به خاطرات و گفته های بزرگان شاهین و بازیکنان آن دوره تفسیر و نظر خیابانی را رد و آن را خلاف واقع اعلام می کند . خیابانی در طول سالهای گزارشگری و مجری گری و این بارمستند سازی گاف های زیادی داده و علیرغم سالها کار در رشته گزارشگری ورزشی ظاهرا قصددرس گیری از اشتباهات خود را ندارد و... اما واقعیت ماجرای اختلاف استاد دهداری با دکتر اکرامی چه بود. استاد دهداری به دلیل شناخت عمیق از شرایط اقتصادی بازیکنان و وضعیت معیشت آنان به عنوان بزرگ باشگاه از دکتر اکرامی میخواهد که بخشی از درآمد باشگاه شاهین بین کلیه بازیکنان تقسیم شود .تشخیص این نیاز توسط استاددهداری آن هم در دورانی که فوتبال به شکل امروزی آن حرفه ای نبود یک تشخیص صحیح و مترقی بودکه متاسفانه دکتر اکرامی با اتکا به همان تفکرآماتوریسم با این درخواست استاد دهداری مخالفت کرد . اما گذشت زمان و تحولات بعدی در فوتبال ایران درستی دیدگاه استاد دهداری را هم برای دکتر اکرامی و هم برای نظام باشگاهداری در ایران اثبات کرد.و اما بعد... سخن گفتن درباره دیدگاه و عملکردو رفتار دهداری که همه برخاسته از منش والای انسان گرایی و جمع گرایی و دیگر خواهی اوست بی نیاز از هر گونه تعریف و تفسیر است.استاد دهداری در تمام سالهای زندگی پربار خود هیچ گاه چیزی را برای خود و نزدیکان خویش نخواست.او یک کاپیتان ، سرمربی ، یک سرپرست و یک مدیر به معنای واقعی کلمه بود که اصول و موازین اخلاقی و انسانی را سرلوحه زندگی اش قرار داده بود. درک این مفاهیم برای بسیاری افراددر آن زمان دشوار بودوالبته در این دوران نیز برای بسیاری دیگر درک آن هنوز دشوار است.درجامعه ای که مالکیت خصوصی ومنافع فردی تقدیس شده و بر هر چیز دیگری مرجح شمرده شده و می شود امثال دهداری ها یا به درستی شناخته نمیشوند ویا توسط ناآگاهان وفرصت طلبان و خودخواهان تحریف می شوند.اما استاد دهداری را نمی توان با اینگونه مستند سازیها یا تفسیرهای خلاف واقع تحریف کردیا سخنی غلط درباره او بیان کرد زیرا او بر بلندای مکتبی ایستاده است که اخلاق ، مردمگرایی ، مصالح ملی ، اجتماعی ، جوانمردی و شرافتمندی گل واژه های آن است !!  
                                    
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی / روزنامه نگار
2428 کلیک ها  چهارشنبه, 26 مرداد 1401 10:19
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا