ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی

 همه ما برآنیم که ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است ، که افراد زیادی در سنین بزرگسالی آن را قبول می کنند .


راستین آنلاین :بی تردید یکی ازمهم ترین تصمیمات زندگی ازدواج است که انسان در زندگی خود باید عاقلانه و درست شریک زندگی خود را انتخاب کند.
شاید سه دلیل اصلی برای ازدواج که وجود دارد (عضق ،همنشینی و تحقق انتظارات )باشد.
عشق معنای متفاوتی در افراد دارد ، یکی عشق را شادی ، یکی غم و دیگری آن را تولدی دیگر معنا می کند .در کل عشق به مجموعه ای از احساسات مثبت و عمیق اشاره میکند که معطوف به قلب دیگری است .
نکته جالب در زندگی این است که افراد با هدف هم نشینی نیز ازدواج می کنند و عشق مربوط به هم نشینی ، محبتی است که نسبت به افرادی احساس می کنیم که زندگیمان به طور عمیق با آنها پیوند خورده است و این همان عشقی است که بر شراکت در تجربه استوار است .
عشق و علاقه را همیشه بخاطر آنچه که در باطن خود دارد می پذیریم، عشقی که در آن می دانیم طرف مقابل همیشه در کنار ماست . شناخت انتظارات ، بیان آنها و تلاش برای تحقق آن در حد اعتدال چیزی است که خشنودی را در روابط زناشویی محقق می سازد . اگر بخواهید بدانید زوجین همیشه انتظاراتی را از همسر خود دارند و افراد این عقیده را پذیرفتند که ازدواج ارضای هر نیاز روانشناختی را به همراه دارد و همین عقیده غیر واقع بینانه است که دامی برای سرخوردگی زناشویی خواهد بود .
انتظار همیشه شاد بودن ، رفع نیاز ها و تحت حمایت و تایید بودن همیشگی از جمله همین عقاید است . شاد بودن به عنوان یک فرد یا یک زوج پیوسته و در تمام عمر ، کار سختی است . هیچ فردی همیشه شاد نیست و برای زوج ها طبیعی است که دوره هایی از نا شادی ، کشمکش یا فشار را تجربه کنند . تصویری که می توان از ازدواج ارائه داد خوشی و سعادت پیوسته زناشویی است . واقعیت این است که ازدواج فرد را شاد نمی کند ، شاد نگه نمی دارد ، یا به وی کمک نمی کند که از زحمت و سختی دور شود . به طور قطع کسی که هدفش از ازدواج همیشه شاد بودن است ، محکوم به شکست است .
گر چه در ازدواج های موفق الگو ها متنوع اند ولی قواعد مشترکی وجود دارد . بعضی از قواعد مشترک در ازدواج های موفق با الگوهای عملکردی متنوع مشاهده می شوند . همسران در یک زندگی زناشویی موفق ، با دوام و توام با رضایت به یکدیگر احترام می گذارند . هر یک از همسران بعضی ویژگی ها یا توانایی های قابل احترام را در دیگری می یابد ، مثل : همسر خوبی بودن ، تامین مخارج کردن ، طبع و ذوق هنری داشتن و... هر چه میدان احترام گذاری به یکدیگر وسیع تر باشد زندگی زناشویی رضایت مندانه تر خواهد بود و باعث احترام و ارزش گذاری به طرف مقابل خواهد شد که همین امر مثبت ازواج را حمایت و پایدار خواهد کرد.
زن و شوهر باید به این درک برسند که انتظار بیجا و نامناسب داشتن از همسر خود باعث گستگی زندگی میشود ،پس می توانند با رفتار و انتظارات به جای خود زندگی شاد و مفرحی با شریک زندگی خود داشته باشند .
با همدلی به سخنان یکدیگر گوش می دهند و در جستجوی عواملی اند که در روابط آنها تاثیر مثبت به جا می گذارد . آن ها آزادند که نه تنها فقط از یکدیگر ، بلکه از هر آنچه ممکن است یعنی شرکت در فعالیت ها و کار های فرعی خارج از محیط زناشویی همراه همدیگر و یا به طور فردی لذت ببرند .
در یک ارتباط زناشویی توام با حس همکاری و مشارکت ممکن نیست زن و مرد همیشه با یکدیگر موافق باشند اما می توانند به راحتی مخالفت خود را اعلام کنند و این امر مورد پذیرش قرار می گیرد که با هم به دنبال راه حلی بگردند که مورد تایید هر دو قرار گیرد .
زوج های خشنود و راضی از مهارت های ارتباطی خود به نحو احسن در زندگی مشترک استفاده می کنند رفتار و حالات یکی از زوج ها همیشه محرک نوع خاصی از واکنش های طرف دیگر است .

منصوره خسروبیگ ،خبرنگار / نویسنده

انتهای پیام /  108
1286 کلیک ها  دوشنبه, 08 آبان 1402 08:17
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا