روابط‌عمومی به منزله یک دروازه‌بان است

  ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز روابط‌عمومی و ارتباطات بهانه‌ای شد تا نیم‌نگاهی به روابط‌عمومی‌ها و ضرورت تعامل  آن‌ها با رسانه‌ها بیندازیم؛ روابط‌عمومی نه‌تنها یک نقش در سازمان بلکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین شغل کلیدی محسوب است که می‌تواند زمینه پیشرفت یا پس رفت سازمان را مهیا کند.

یکی از اصول اساسی که باید روابط‌عمومی بر آن مسلط باشد اصل برقراری ارتباط با رسانه است، هسته اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها را ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال پیام تشکیل می‌دهد؛ مسئولین روابط‌عمومی برای حُسن انجام‌وظیفه باید به‌خوبی وسایل و کانال‌های ارتباطی موجود در جامعه را بشناسند.
 روابط‌عمومی زمانی موفق است که از قابلیت همه رسانه‌ها به فراخور شرایط زمانی استفاده کرده و روابط خود را با آنها حفظ کند، قراردادن اطلاعات در اختیار خبرنگاران یک مزیت برای روابط‌عمومی است، یک خبرنگار تنها بر پایه داشتن اطلاعات و آگاهی‌های صحیح و دقیق نسبت به یک موضوع یا مسئله جامعه می‌تواند در خصوص آن اظهارنظر درست و قابل اثباتی داشته باشد یا راهبردی اساسی برای رفع معضل و مشکلی را در جامعه ارائه دهد.
امروزه یکی از مهم‌ترین مباحث، بحث دروازه‌بانی خبر و انتخاب اطلاعات است؛ روابط‌عمومی به منزله یک دروازه‌بان است و  تصمیم می‌گیرد که چه خبری را منتشر کند اما باید در نظر گرفت که هم اکنون در آستانه جامعه اطلاعاتی ایستاده‌ایم و راه‌های ارتباطی گسترش‌یافته است.
هنر روابط‌عمومی پنهان کردن اطلاعات و اخبار نیست، روابط‌عمومی باید نیاز مخاطبان سازمان خود به اطلاعات را برطرف کند و اطلاعات را بر اساس منشور سازمان خود منتشر کند، از طرفی حق انتقاد یکی از حقوق مسلم رسانه‌ها است و نباید هر رسانه منتقد را به‌عنوان خصم و دشمن تلقی کرد.
به امید روزی که این روز تنها به تقویم ملی خلاصه نشود.

مریم رضایی سخنگو و مشاور رسانه‌ای ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس

انتهای پیام /  108
1950 کلیک ها  چهارشنبه, 27 ارديبهشت 1402 21:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا