۶۶ درصد واحد های مسکونی در روستا های فارس ایمن سازی شده اند / اولویت سازمان خانه دار کردن مردم

۶۶ درصد واحد های مسکونی در روستا های فارس ایمن سازی شده اند / اولویت سازمان خانه دار کردن مردم
   
۶۶ درصد واحد های مسکونی در روستا های فارس ایمن سازی شده اند / اولویت سازمان خانه دار کردن مردم |||| ||||

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۱فروردین که با حضور خبرنگاران برگزار شد ، گفت : برپایه آمار و اطلاعات موجود ۲۵۰ مسکن روستایی در فارس بهسازی شده است .

 
به گزارش راستین آنلاین فرج الله نصیری با بیان به اینکه ۶۶ درصد واحدهای مسکونی در روستاها ایمن هستند ، افزود : مابقی مسکن های روستایی که هنوز بهسازی نشده اند طی امسال و سال آینده نوسازی می شوند.
 
او با اشاره به اینکه در مقوله اول خانه دار کردن مردم در روستاها مد نظر است ، اضافه کرد : در روستاها منازل فاقد ایمنی، لازم و با یک اتفاق غیرقابل اسکان بود و برپایه آمار و اطلاعات موجود 250 مسکن روستایی در فارس بهسازی شده است.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه 66 درصد واحدهای مسکونی در روستاها ایمن هستند و مابقی هم طی امسال و سال آینده نوسازی می شوند،‌ اظهار کرد:‌ 413 هزار خانوار در روستاها ساکن هستند و خانه های مسکونی 376 هزار واحد است.
 
او با اشاره به اینکه در رابطه با محرومیت زدایی طرح های و تفاهم نامه های زیادی تامین شده است، تاکید کرد: تفاهم نامه هایی با سازمان های متعدد داشتیم و با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه انجام شد که سه هزار و 500 واحد تامین شود و کل تسهیلات برای این تعداد بالغ بر 105 میلیارد تومان بود.
 
نصیری با اشاره به اینکه تفاهم نامه با بهزیستی برای تامین مسکن افراد دارای معلول 2 به بالا هم منعقد شده است،‌ اظهار کرد: 463 واحد بوده که تاکنون 363 واحد افتتاح شده و تاکنون 101 واحد ایتام به بهره برداری رسیده است.
 
بر اساس این گزارش در ادامه،‌ «سید علیرضا حمیدی»، هم گفت: در سال های گذشته 38 هزار قطعه سند شهری و 291 هزار سند روستایی در فارس صادر شده است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: در طرح «هادی» روستایی بنیاد مسکن به عنوان دبیر مشخص شده است و سایر نهادها هم باید وظایف خود را انجام دهند و افق طرح های هادی روستایی 10 ساله است و این طرح بعد از 10 سال نیازمند بازنگری است.
 
او با اشاره به اینکه در کشور 38 هزار طرح «هادی» نیازمند بازنگری است، تاکید کرد:‌ تمام این موراد در سامانه «راهبر» ایجاد و هشت فعالیت مردم روستا در این سامانه بارگزاری شده است.
 
حمیدی با اشاره به اینکه سالانه بین 500 تا 700 پروژه اجرایی ریز و درشت داریم که با رقم های کم مشکلات را باید رفع کنیم،‌ افزود: از متوسط کشور جلوتر هستیم اما با این بودجه های اندک کار به سختی به پیش می رود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1152 کلیک ها  یکشنبه, 21 فروردين 1401 14:25
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا