اقتصاد خلاق راهکار توسعه اقتصادی برای مهرستان سیستان و بلوچستان

اقتصاد خلاق راهکار توسعه اقتصادی برای مهرستان سیستان و بلوچستان
   
اقتصاد خلاق راهکار توسعه اقتصادی برای مهرستان سیستان و بلوچستان |||| ||||

  راهکارهای کمک به توسعه اقتصادی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، فرماندار و فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان و مدیران کل و فعالان بخش خصوصی استان فارس در کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.

 
به گزارش راستین انلاین سهیلا محبی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس امروز چهارشنبه در این جلسه گفت: کشور ایران و به ویژه استان سیستان و بلوچستان منابع و ظرفیت بسیاری دارد که محرومیت این منطقه شایسته مردم آن نیست.
وی افزود: باور دارم یکی از عمده دلیل محرومیت در کشوری مانند ایران که موهبت و منابع زیادی دارد، سوء مدیریت و فقدان شایسته‌ سالاری است اما به خود می بالیم که کشورمان از بخش خصوصی و خیرانی برخوردار است که همواره در میدان یاری رساندن به مردم اقصی نقاط کشور در جهت رفع محرومیت ها تلاش می کنند.
محبی اظهارداشت: امروز این مسئولیت اجتماعی و باور در تک تک مردم ایجاد شده که با همیاری، اتحاد و همدلی، همت بلند و فارق از نگاه های کلیشه ای می توانیم در کنار هم قرار بگیریم و برای کاهش مشکلات، تبعیض ها و محرویت ها تلاش کنیم.
وی با اشاره به معرفی استان و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی فارس اضافه کرد: امیدواریم با گسترش تعاملات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان فارس و سیستان و بلوچستان بتوانیم راهگشایی در بهره گیری بیشتر از ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، بازرگانی، اجتماعی و سایر حوزه های دو استان ایجاد شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: اگر به ظرفیت ها و توانمندی های استان در هر بخش تسلط و شناخت کافی ایجاد شود می توان به راهکارهایی برای توسعه آن نیز دست یافت که در این زمینه تمرکز بر اقتصاد خلاق می تواند جنبه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در سطوح خرد و کلان استان سیستان و بلوچستان را شکوفا کند.
 
 
فرش قرمز شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاران
 
در ادامه این جلسه محمد رفیع دهواری فرماندار شهرستان مهرستان ضمن معرفی شهرستان مهرستان و استان سیستان‌ و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های تجاری و صادرات به کشور افغانستان و پاکستان و همچنین تجارت دریایی، شیلات، ظرفیت حمل‌ونقل، شهرک‌های صنعتی، و بخش کشاورزی و دامداری گفت و ارتباطات در سطح ملی را ازجمله مواردی است که به وسیله آن می‌توان استان سیستان و بلوچستان را با توجه به این ظرفیت‌ها موجود از خود تحریمی نجات داد.
وی افزود: این شهرستان محصولات استراتژیکی همچون خرما، انار و گیاهان دارویی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی تهیه ‌شده توسط زنان استان سیستان‌وبلوچستان دارد که امید داریم با بهره گیری از نظر متخصصان موضوع مهم توسعه اقتصادی و معضل عدم آشنایی با بازارها و عدم بسته‌ بندی محصولات را مرتفع و یا کاهش دهیم.
دهواری با بیان اینکه وجود دو سد در محدوده مهرستان امکان سرمایه‌گذاری گلخانه را فراهم خواهد کرد اظهارداشت: در شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌ گذاران در همه بخش‌ها فرش قرمز پهن می کنیم و تمام همت خود را به کار می گیریم تا با تعاملات مؤثر و چندجانبه فرصت پیشرفت و توسعه این منطقه فراهم شود.
وی با اهمیت خواندن موضوع آگاه سازی سساستگذاران از واقعیت های جامعه و تاکید بر موثر بودن نقش اتاق بازرگانی در آگاه‌سازی مسئولان اضافه کرد: هدف اصلی حضور ما در اتاق بازرگانی فارس قدردانی از تلاش‌های اتاق و کمیسیون حمایت قضایی و پشتیبانی‌های آن‌ها در مباحث مسئولیت اجتماعی و هموار کردن مسیر رفع مشکلات شهرستان مهرستان است که اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
554 کلیک ها  شنبه, 15 آبان 1400 16:49
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا