پایان مطالعات اولیه طرح واگذاری ۲۸ خانه تاریخی در شیراز

پایان مطالعات اولیه طرح واگذاری ۲۸ خانه تاریخی در شیراز
   
پایان مطالعات اولیه طرح واگذاری ۲۸ خانه تاریخی در شیراز |||| ||||

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در بازدید از بافت تاریخی و طرح واگذاری ۲۸ خانه تاریخی به بخش خصوصی در شیراز و پایان مطالعات اولیه این طرح خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین  محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: این ۲۸ باب خانه پارسال به یک سرمایه‌گذار واگذار شد که امروز در بازدید از این خانه‌های تاریخی، شاهد پایان مطالعات اولیه از سوی سرمایه‌گذار این طرح هستیم.

او با اشاره به واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به بخش خصوصی، بیان کرد: با تسریع و تعیین تکلیف واگذاری مابقی بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پرونده واگذاری بنا‌های تاریخی در شهر شیراز بسته می شود.

هادی شه‌ دوست شیرازی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس نیز در این بازدید تصریح کرد: از این ۲۸ باب خانه در بافت تاریخی شهر شیراز، ۲۳ خانه دارای ارزش تاریخی هستند.

او  با اشاره به اینکه تمامی این خانه‌ها اسکن لیزر می شوند، ادامه داد: این تصمیم با توجه به جایگاه بافت فرهنگی تاریخی شیراز، ایجاد شرایط مناسب بهره‌وری از این موقعیت و معرفی بیش‌ازپیش این منطقه به‌ عنوان جاذبه جدید گردشگری اتخاذشده است.

شه‌ دوست شیرازی افزود:کاربری پیش‌بینی‌ شده برای این خانه‌ها، راه‌اندازی هتل سنتی، بازارچه صنایع‌دستی هنر‌های سنتی، سوغات محلی، سفره‌خانه سنتی، مرکز تفریحی توریستی و ورزشی، مرکز فرهنگی و مذهبی است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: واگذاری این ۲۸ خانه تاریخی باهدف مرمت، احیا و تغییر کاربری در بافت تاریخی شیراز که در مالکیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بود که پارسال به‌ وسیله فراخوان عمومی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، واگذارشده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
432 کلیک ها  چهارشنبه, 16 تیر 1400 17:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا