میراث فرهنگی تکلیف 28 خانه تاریخی واگذار شده به برادران دلیر را مشخص کند

  معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس با اشاره به اینکه تا کنون تکلیف ۲۸ خانه میراثی واگذار شده بافت تاریخی شیراز به برادران دلیر روشن نشده، از سازمان میراث فرهنگی خواست برای تعیین سرنوشت این خانه ها اقدام کند و نتیجه آن را به اطلاع مردم…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : محمد فرخزاده با اشاره به اینکه قرارداد واگذاری این خانه‌های میراثی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بسته شده است عنوان کرد: با گذشت چند سال از انعقاد این قرارداد شاهد اقدام خاصی در زمینه خانه های واگذار شده نبوده‌ایم .

معاون استاندار فارس یادآور شد: ضرورت افزایش جاذبه ها در بافت تاریخی در قالب موزه، مراکز اقامتی، کارگاه های صنایع دستی، نمایشگاه ها ، مراکزارائه خدمات به ساکنین، زائر سراها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: بهترین خانه ها و آثار تاریخی بافت در کنار برخی بناهای محدود ارزشمند دیگر در این 28 خانه خلاصه شده است که چند سال گذشته حتی یک اثر از این آثار به چرخه گردشگری و زیارت استان اضافه نگردیده است.

فرخزاده با بیان اینکه بر اساس قرار داد منعقد شده است خانه ها باید پس از بازسازی و تغییرکاربری برای خدمت رسانی به عنوان اقامتگاه، هتل سنتی،‌ موزه و... در اختیار عموم قرار بگیرد.

بر اساس شنیده ها، گزارشات و اخبار واصله از ۲۸ خانه تاریخی واگذار شده ۱۷ تا ۱۸ مورد تنها اقدامات مطالعاتی ، ۱۰ تا ۱۱ مورد آواربرداری و حفاظت درحد کشیدن پلاستیک و۳ یا ۴ مورد مرمت جزیی برای جلوگیری از ریزش صورت گرفته است.

او تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی و شهرداری به عنوان متولی ساماندهی بافت تاریخی و همچنین نهادی که این ۲۸ خانه را واگذار کرده است باید در اسرع وقت تعیین تکلیف کرده و نتیجه را به مردم شریف شیراز و مجاورین حرم های مطهر اعلام کند را مشخص کند.

انتهای پیام /  108
380 کلیک ها  یکشنبه, 27 فروردين 1402 09:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا