داوران رشته نقاشی‌خط کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت (ص) معرفی شدند

داوران رشته نقاشی‌خط کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت (ص) معرفی شدند
   
داوران رشته نقاشی‌خط کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت (ص) معرفی شدند |||| ||||

دبیرکل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت (ص) در آیینه ادب و هنر اعلام کرد: داوران رشته نقاشی‌خط چهار تن از هنرمندان بنام این رشته را تشکیل می‌دهند که به داوری آثار هنرمندان در این حوزه می‌پرازند. 

 
به گزارش راستین آنلاین دکتر حامد تقوایی با بیان اینکه داوران این کنگره جهانی از سرآمدان رشته خود هستند، ابراز داشت: در رشته نقاشی‌خط چهار تن از استادان این رشته که برای همه هنرمندان شناخته‌شده هستند، آثار را داوری خواهند کرد. 

 

او داوران این حوزه را وزنه‌های مهم هنری برشمرد و در معرفی آنان گفت: استاد نصرالله افجه‌ای زاده ۱۳۱۲ در تهران است که موفق به دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، وی همچنین باعنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی در همایش چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد و از افتخارات ایشان برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی ملی و جهانی است.

 

تقوایی دیگر داور این رشته را استاد محمد جلیل رسولی معرفی کرد و ابراز داشت: استاد رسولی زاده سال ۱۳۲۶ در شهر همدان است. او از طرف بنیاد ملی نخبگان باعنوان سرآمدان هنر
انتخاب شد و همچنین چهره ماندگار خوشنویسی نیز به‌شمار می‌رود. از دیگر دستاورد‌های این استاد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی ملی و بین‌المللی، اخذ مدرک استادی از استاد سید حسن میرخانی و کسب نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ افزون بر این داوری چندین جشنواره هنری و ارسیکا ترکیه و نیز کتابت "نام‌نوشت" فیلم محمد، ساخته مجید مجیدی در کارنامه ایشان دیده می‌شود. 
دبیرکل کنگره محمد پیامبر رحمت (ص) استاد علیرضا کریم‌پور را از دیگر داوران در رشته نقاشی خط خواند که در سال ۱۳۴۷ در شیراز متولد شده است و خوشنویسی را از سال ۱۳۶۲ و پس از آن، نزد استاد قاسم احسنت پی گرفت. 
به گفته تقوایی، استاد کریم‌پور دارای مدرک ممتاز خط و استخدام رسمی در هنرستان هنر است و از سال ۱۳۷۶ تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی داخلی در نگارخانه‌های طرح، نقش، مهر، خورشید، سرو، وصال، آبگینه، ملی، پژهان و جم در ایران و در کشور‌هایی همچون فرانسه، ایتالیا، آلمان، استرالیا، امریکا، ترکمنستان، امارات، کویت، مالزی و ترکیه برگزار کرده است.
وی افزود: دکتر عین‌الدین صادق‌زاده دیگر استادی است که در رشته نقاشی‌خط به داوری آثار خواهد پرداخت. ایشان متولد سال ١٣٤٤ در بابلسر و دارای مدرک دكترای هنر از دانشگاه شهید رجایی تهران و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. همچنین، مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران، کسب نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی ملی و بین‌المللی از افتخارات ایشان به‌شمار می‌رود. 
تقوایی ادامه داد: استاد صادق‌زاده نفر اول مسابقات خوشنویسی بین‌المللی الجزایر است که آثارش در حراجی‌های بین‌المللی و حراجی بزرگ تهران ارائه شده؛ افزون بر این آثاری از ایشان در موزه‌های معتبر دنیا نگهداری می‌شود و تالیفاتی نیز از این استاد هنرمند در دست است. 
گفتنی است کنگره جهانی "محمد(ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر" به میزبانی شهر فرهنگ و هنر، شیراز، سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی در بخش های هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، نقاشی، خط، پوستر، تایپوگرافی، هنرهای دیجیتال، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ و بخش ادبی شامل شعر و داستان کوتاه به هفت زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، آلمانی، فرانسه و روسی برگزار می‌شود.
علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی سایت www.wcam.ir تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ارسال کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
659 کلیک ها  چهارشنبه, 09 تیر 1400 18:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا